Fekete, Albert and Jámbor, Imre and Csemez, Attila (2024) A magyarországi tájépítész oktatás két IFLA konferencia között: 1984-2024. Betekintés = An insight into the Hungarian landscape architecture education between two IFLA conferences:1984-2024. 4D TÁJÉPÍTÉSZETI ÉS KERTMŰVÉSZETI FOLYÓIRAT / JOURNAL OF LANDSCAPE ARCHITECTURE AND GARDEN ART (73). pp. 34-51. ISSN 1787-6613
|
Text
4D7302Oktatas.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (1MB) | Preview |
Abstract
A hazai tájépítészet utóbbi negyven éve, ezen belül pedig főként az 1989-es rendszerváltást követő időszak oktatási fejlesztései erősen támaszkodnak az egyetemi szakoktatás 70-es években végrehajtott sorozatos tantervi reformjaihoz. Ebben az időszakban nemzetközi szinten is nagyot lendült a tájépítészeti oktatás. Európában jelentősen nőtt a tájépítész képzések, programok száma, s az addigi 32 képzés mellett újabb18 további új szakon indult oktatás. Míg a hazai kerttervezés és kertépítés oktatásának gyökerei a 19/20. század fordulójáig is visszanyúlnak, s Ormos Imre az önálló négy és féléves kertépítészeti szakot 1963-ban el indította el, addig a tájrendezés szempontjából Mőcsényi Mihály 1968-as tájdefiníciója számít mérföldkőnek, ami egyben a tájépítészetdiszciplína hazai meghonosításaként értelmezhető, s a tájépítészképzés magyarországi „hivatalos” megteremtését tette lehetővé.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | oktatás, tájépítész oktatás |
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás N Fine Arts / képzőművészet > NA Architecture / építészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 09 Jul 2025 12:03 |
Last Modified: | 09 Jul 2025 12:03 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/220916 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |