REAL

A didaktikus történetmesélés pedagógiai hagyományai és átöröklődésük a kortárs keresztény gyermekirodalomban

Aux, Eliza (2025) A didaktikus történetmesélés pedagógiai hagyományai és átöröklődésük a kortárs keresztény gyermekirodalomban. In: Komplex pedagógia : Válogatás a Pedagógiai Szakbizottság tagjainak a munkáiból Magyar Tudományos Akadémia Miskolci Területi Bizottság. Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó, pp. 37-45.

[img]
Preview
Text
37_45_Aux.pdf - Published Version

Download (5MB) | Preview

Abstract

A tanító célzatú gyermektörténetek fontos pedagógiai segédletek, amelyek emellett irodalmi esztétikumot is hordoznak. Kutatásom során a didaktikus történetmesélés hagyományainak továbbélését vizsgálom a kortárs keresztény tanmesékben. Az elemzésem középpontjában olyan művek állnak, amelyek bibliai tanításokat közvetítenek a gyermekek felé, középpontba helyezve a pedagógiai célzatot. A tanulmányban példákkal illusztrálom, hogyan integrálódnak ezek a tanulságok a történetekbe, és bizonyítom jelentős szerepüket a keresztény nevelésben.

Item Type: Book Section
Uncontrolled Keywords: tanmesék, irodalomtanítás, keresztény nevelés, didaktika, erkölcsi tanítás
Subjects: L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata
P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > PZ Childrens literature / gyermekirodalom
Depositing User: Tibor Gál
Date Deposited: 23 Jul 2025 09:16
Last Modified: 24 Jul 2025 06:14
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/221418

Actions (login required)

Edit Item Edit Item