Aux, Eliza (2025) A didaktikus történetmesélés pedagógiai hagyományai és átöröklődésük a kortárs keresztény gyermekirodalomban. In: Komplex pedagógia : Válogatás a Pedagógiai Szakbizottság tagjainak a munkáiból Magyar Tudományos Akadémia Miskolci Területi Bizottság. Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó, pp. 37-45.
|
Text
37_45_Aux.pdf - Published Version Download (5MB) | Preview |
Abstract
A tanító célzatú gyermektörténetek fontos pedagógiai segédletek, amelyek emellett irodalmi esztétikumot is hordoznak. Kutatásom során a didaktikus történetmesélés hagyományainak továbbélését vizsgálom a kortárs keresztény tanmesékben. Az elemzésem középpontjában olyan művek állnak, amelyek bibliai tanításokat közvetítenek a gyermekek felé, középpontba helyezve a pedagógiai célzatot. A tanulmányban példákkal illusztrálom, hogyan integrálódnak ezek a tanulságok a történetekbe, és bizonyítom jelentős szerepüket a keresztény nevelésben.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | tanmesék, irodalomtanítás, keresztény nevelés, didaktika, erkölcsi tanítás |
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > PZ Childrens literature / gyermekirodalom |
Depositing User: | Tibor Gál |
Date Deposited: | 23 Jul 2025 09:16 |
Last Modified: | 24 Jul 2025 06:14 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/221418 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |