Ludnikné Pálfi, Dorina (2025) Hallgatói reflektív gondolkodás vizsgálata a „régi” és „új típusú” tanárképzésben. In: Komplex pedagógia : Válogatás a Pedagógiai Szakbizottság tagjainak a munkáiból Magyar Tudományos Akadémia Miskolci Területi Bizottság. Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó, pp. 69-76.
|
Text
69_76_ludnikné.pdf - Published Version Download (5MB) | Preview |
Abstract
A reflektív gondolkodás több annál, mint hogy a munkánkról gondolkodunk. Az önreflexió egy tudatos, szándékolt tevékenység, mely a fejlődés érdekében valósul meg (Hunya, 2014). A gyors ütemben változó világ, a meg-megújuló munkaerőpiaci körül mények, a diákok magasfokú heterogenitása mind arra ösztönzi a pedagógust, hogy folyamatosan elemezze tevékenységét, innovatív legyen. A reflektív gondolkodásra való készség a jó pedagógus egyik ismérve. Tanulmányomban a hallgatók körében végzett reflektív gondolkodás készségének vizsgálatát mutatom be. A mintát két csoport alkotja: a vizsgálati csoportba a gyakorlatorientált tanárképzésben tanuló hallgatók sorolódtak, míg a kontrollcsoport tagjai a „régi típusú” tanárképzés hallgatói. A vizsgálat az iskolai gyakorlataik alkalmával szerzett tapasztalataikra épülő reflektív gondolkodást méri fel, és arra keresi a választ, hogy a másodéves vagy az ötödéves hallgatók állnak-e magasabb szinten a reflektív gondolkodás készségének kialalkításában.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | gyakorlatorientált tanárképzés, „régi típusú” tanárképzés, reflektív gondolkodás |
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás |
Depositing User: | Tibor Gál |
Date Deposited: | 23 Jul 2025 12:33 |
Last Modified: | 24 Jul 2025 06:13 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/221421 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |