Hajdú, Noémi (2018) A Wal-Mart németországi sikertelen piacra lépése kulturális okainak elemzése a Hofstede-módszertana dimenziók alapján. ÉSZAK-MAGYARORSZÁGI STRATÉGIAI FÜZETEK, 15 (1). pp. 56-67. ISSN 1786-1594
|
Text
56_2018-1-1Strategiaifuzetek_2018_1.pdfsize414386 - Published Version Download (414kB) |
Abstract
Az emberközpontú gondolkodásmód számos tudományterület fejlődésében megtalálható. Napjainkban az interneten lévő gazdag információs adatbázis használatával könnyedén tájékozódunk, melynek következtében egyre tudatosabb döntéshozatali folyamatot valósítunk meg, vonatkozzon ez akár egy vásárlási vagy egy munkahely választási elhatározásra. A vállalatok által kínált termékek és szolgáltatások személyre szabhatósága folyamatosan nő. Alapelvként a jól ismert „gondolkozz globálisan, cselekedj lokálisan” szlogen a mai napig érvényes. Azonban felmerül bennünk a kérdés, hogy vajon az emberközpontúság megjelenik a multinacionális vállalatok mindennapi gyakorlatában? Vajon tényleg figyelembe veszik az adott ország interkulturális szemléletét a vállalati vezetés, működés során? A mértéktelen profithajsza folyamán nem sérül az adott ország kultúrája? Jelen cikkben a Wal-Mart németországi bukását vizsgáljuk az interkulturális marketing aspektusából.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | nemzetközi terjeszkedés, piacjellemzők, interkulturális marketing, Hofstede |
| Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | MTMT SWORD |
| Date Deposited: | 10 Aug 2025 08:57 |
| Last Modified: | 10 Aug 2025 08:57 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/222166 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




