Jarabin, Kinga (2025) Szemléletformálási lehetőségek az új múzeumpedagógia tükrében a halálos tűzesetek számának csökkentése, valamint a kritikus kockázati csoportok védelme érdekében = Opportunities for raising awareness in light of new museum education approaches, with a view to reducing the number of fatal fires and protecting critical risk groups. VÉDELEM TUDOMÁNY : KATASZTRÓFAVÉDELMI ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT, 10 (2). pp. 105-116. ISSN 2498-6194
  | 
            
              
Text
 Jarabin_Szemleletformalasilehetosegek.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (487kB) | Preview  | 
          
Abstract
A halálos tűzesetek számának csökkentése, és a kritikus kockázati csoportok védelme minden érintett – katasztrófavédelem, szociális ellátó rendszer, lakókörnyezet, család – számára kiemelt jelentőséggel bír. Egy tűzeset veszélyezteti a lakókörnyezetet, egy haláleset lelkileg is megterheli az embereket, még akkor is, ha személyesen nem, vagy csak közvetve érintettek. A kockázati csoportok felismeréséhez és védelméhez a figyelemfelhívás, a szemléletformálás és a környezet cselekvővé tétele az első három alaplépés. Az új múzeumpedagógiában, valamint a konstruktív oktatásban rejlő lehetőségek, és ezek alkalmazása a megfelelő szervezeti formában, helyen és időben, képesek lehetnek hidat építeni e törekvésben a katasztrófavédelem, valamint a szociális szféra közé. | Reducing the number of fatal fires and protecting critical risk groups is of the outmost importance for all those involved – disaster management, social services, the living environment, and families. A fire threatens the living environment, and a fatality takes a psychological toll on people, even if they are not personally or only indirectly affected. The first three basic steps in identifying and protecting risk groups are raising awareness, shaping attitudes, and mobilizing the community. The potential of the new museum education and of constructivist pedagogy, when applied within the appropriate organizational framework, setting, and time, may serve as a bridge between disaster management and the social sector in this endeavor.
| Item Type: | Article | 
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | halálos tűzesetek, tűzmegelőzés, szemléletformálás, együttműködés, konstruktív oktatás, új múzeumpedagógia, storytelling, fatal fires, fire prevention, raising awareness, cooperation, constructivist pedagogy, new museum education, storytelling | 
| Subjects: | K Law / jog > KKC1064.4 Emergency measures. Disaster relief / katasztrófavédelem | 
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD | 
| Depositing User: | MTMT SWORD | 
| Date Deposited: | 11 Aug 2025 08:54 | 
| Last Modified: | 11 Aug 2025 08:54 | 
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/222220 | 
Actions (login required)
![]()  | 
        Edit Item | 




