Veres, Viktória and Szakács, István József (2025) A tori bridalwear és a menyasszonyi ruhák vizuális kommunikációja 1. rész. DUNAKAVICS, 13 (6). pp. 87-106. ISSN 2064-5007
|
Text
79320-1-10-20250716.pdf - Published Version Download (422kB) | Preview |
Abstract
A menyasszonyi ruhák vizuális kommunikációjában sokkal több rejtőzik, mint azt először gondolnánk. A menyasszonyi viselet lenyomata az adott kultúrának, társadalomnak, történelmi kornak és külső elvárásoknak, ezzel együtt pedig az azt viselő egyénnek is. Jelentősége nemcsak a viselője szempontjából kiemelendő, hanem abban a tekintetben is, hogy az miként jelenik meg, milyen hatást gyakorol a vizualitásra. A menyasszonyi ruha érzelmi értéke sokkal tovább mutat annál, minthogy jól érzi magát benne a menyasszony. Az ágens kényelemérzetét az határozza meg, hogy kellő magabiztossággal viseli a választott ruhát és közvetíti önmagát. A legjobb tudásunknak megfelelően, széleskörűen akartuk körbejárni és bemutatni ezt a területet és ennek a területnek a kommunikációban megjelenő összefüggéseit. A vizuális kommunikáció az élet minden területére hatással van, jelen van az egyén életében minden nap. Kutatásunk sikeresen zárult, a fent kifejtett ismeretek pedig segíthetnek abban, hogy a menyasszonyi ruhák és a tori bridalwear vizuális kommunikációja új megvilágításba kerüljenek.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | Vizuális kommunikáció, társadalmi normák, elvárások, szemiotika |
| Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | MTMT SWORD |
| Date Deposited: | 12 Aug 2025 17:00 |
| Last Modified: | 12 Aug 2025 17:00 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/222279 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




