REAL

A tori bridalwear és a menyasszonyi ruhák vizuális kommunikációja 2. rész

Veres, Viktória and Szakács, István József (2025) A tori bridalwear és a menyasszonyi ruhák vizuális kommunikációja 2. rész. DUNAKAVICS, 13 (7). pp. 55-75. ISSN 2064-5007

[img]
Preview
Text
80006-1-10-20250810.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (623kB) | Preview

Abstract

A menyasszonyi ruhák vizuális kommunikációjában sokkal több rejtőzik, mint azt először gondolnánk. A menyasszonyi viselet lenyomata az adott kultúrának, társadalomnak, történelmi kornak és külső elvárásoknak, ezzel együtt pedig az azt viselő egyénnek is. Jelentősége nemcsak a viselője szempontjából kiemelendő, hanem abban a tekintetben is, hogy az miként jelenik meg, milyen hatást gyakorol a vizualitásra. A menyasszonyi ruha érzelmi értéke sokkal tovább mutat annál, minthogy jól érzi magát benne a menyasszony. Az ágens kényelemérzetét az határozza meg, hogy kellő magabiztossággal viseli a választott ruhát és közvetíti önmagát. A legjobb tudásunknak megfelelően, széleskörűen akartuk körbejárni és bemutatni ezt a területet és ennek a területnek a kommunikációban megjelenő összefüggéseit. A vizuális kommunikáció az élet minden területére hatással van, jelen van az egyén életében minden nap. Véleményünk szerint a kutatás sikeresen zárult, a fent kifejtett ismeretek pedig segíthetnek abban, hogy a menyasszonyi ruhák és a tori bridalwear vizuális kommunikációja új megvilágításba kerüljenek.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Vizuális kommunikáció, társadalmi normák, elvárások, szemiotika
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás
H Social Sciences / társadalomtudományok > HQ The family. Marriage. Woman / család, házasság, nőpolitika
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 15 Aug 2025 16:51
Last Modified: 15 Aug 2025 16:57
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/222377

Actions (login required)

Edit Item Edit Item