Győri-Karádi, Réka (2025) Iskolai rendszerbe integrált lovaskultúraoktatás lehetősége. ACTA UNIVERSITATIS DE CAROLO ESZTERHÁZY NOMINATAE. SECTIO SPORT, 56. pp. 89-99. ISSN 26770105
|
Text
89_Győri.pdf - Published Version Download (5MB) | Preview |
Abstract
A Magyar Lovaskultúra Ismeretterjesztése Alapprogram 2016-ban került kidolgozásra. A projekt a 2016/17-es tanév tavaszi félévében került megvalósításra. A programban 4., 5., 6. és 7. évfolyamos tanulók vettek részt – összességében 480 fiatal –, akik Jászberény állami közintézményeiben folytatták tanulmányaikat. A nemek aránya – összlétszámot tekintve – 63%–37% volt a lányok többségével. A program célja megismertetni a gyermekekkel hazánk lovaskulturális gyökereit, a lovak történelmünk során átalakuló szerepét a társa dalmi változások függvényében. Cél volt továbbá a biztonságos kapcsolat megteremtése a tanulók és a lovak között és a lovaglásnak mint mozgásélménynek a megismertetése. A résztvevők betekintést kaptak a lovakkal történő mindennapos munkafolyamatokba, és pályaorientációs céllal ismereteket kaptak a lovakhoz kapcsolódó szakmákról.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | lovasoktatás, lovas nemzet, lovak viselkedése, lovaglás |
| Subjects: | G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás > GV Recreation Leisure / szabadidő, szórakozás > GV557-GV558 Sport and fitness sciences / Sport és fitnessztudományok |
| Depositing User: | Tibor Gál |
| Date Deposited: | 22 Aug 2025 21:12 |
| Last Modified: | 22 Aug 2025 21:12 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/222611 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




