M. Szűcs, Máté and Zábori, Zoltán (2024) Ívben futó vasúti kerékpár energiadisszipációs vizsgálata = On the investigation into a railway wheelset running in curves by energy dissipation. GÉP, 75 (1). pp. 39-46. ISSN 0016-8572
|
Text
gep2024-1-9.pdf - Published Version Download (1MB) | Preview |
Abstract
Tanulmányunk egy ívben szabadon futó vasúti kerékpár ívellenállásának elemzésével foglalkozik numerikus dinamikai szimulációs módszert alapul véve. Az ívellenállást a kerék-sín érintkezésnél létrejövő kúszási/súrlódási erők munkájának kiszámítása útján határoztuk meg. A környezeti hatásoktól függetlenített, egyszerűsített kerékpármodell lehetővé teszi az ívellenállás alakulásának és jellegének meghatározását a két vizsgált paraméter, a kerékpár haladási sebessége és a pályaívsugár függvényében. | This study concerns the curve resistance analysis of a single railway wheelset running in a curve based on numerical dynamic simulation. The curve resistance can be computed by determining the creep/friction forces generated in the wheel-rail contact. The simplified model, decoupled from environmental effects, allows the evaluation of the feature of the curve resistance force as a function of the two parameters considered over the speed of the wheelset and the curve radius.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok > T2 Technology (General) / műszaki tudományok általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 26 Aug 2025 13:46 |
Last Modified: | 26 Aug 2025 13:46 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/222758 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |