Szabó-Gödri, Rita and Gosztonyi, Gergely (2025) Influenszerek a jog és az etika határterületein. Az influenszerekre vonatkozó hazai és nemzetközi szabályozási keretek. MÉDIAKUTATÓ: MÉDIAELMÉLETI FOLYÓIRAT, 26 (2-3). pp. 9-20. ISSN 1586-8389
|
Text
02_szabalyozas_haza_nemzetkozi_influenszerek.pdf - Published Version Download (244kB) | Preview |
Abstract
E tanulmány az influenszerekre vonatkozó hazai és nemzetközi jogi szabályozási kereteket vizsgálja. A közösségi média és az influenszermarketing térnyerésével egyre fontosabbá vált a véleményvezérek tevékenységével kapcsolatos jogi és etikai kérdések tisztázása. Bár Magyarországon nincs egységes jogszabály az influenszerekre vonatkozóan, a Gazdasági Versenyhivatal és más hatóságok több ajánlást is kiadtak az átlátható reklámtevékenység biztosítása érdekében. E tanulmány összehasonlítja a magyar szabályozási megoldásokat más európai országok gyakorlataival. Az eredmények azt mutatják, hogy az influenszerek szerepe folyamatosan bővül, ami a transzparencia és a fogyasztóvédelem érdekében szükségessé teszi a jogi környezet dinamikus fejlődését és a szabályozások finomhangolását.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | AVMS, DSA, Gazdasági Versenyhivatal, influenszer, közösségi média, Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, szabályozás, véleményvezér, közösségi média |
| Subjects: | K Law / jog > K Law (General) / jogtudomány általában |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | MTMT SWORD |
| Date Deposited: | 11 Sep 2025 15:06 |
| Last Modified: | 11 Sep 2025 15:06 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/224008 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




