Kocsó, Edina and Nagy, Bálint (2025) Közösségi kezdeményezés és civil erőforrások : Egy Waldorf-iskola megalapításának társadalmi dinamikája. CIVIL SZEMLE, 22 (5). pp. 71-84. ISSN 1786-3341
|
Text
NagyB_Kocso.pdf - Published Version Download (214kB) | Preview |
Abstract
A civil társadalom autonóm szerveződéseinek egyedülálló példája a helyi közösségek által létrehozott iskola, amely nem csupán oktatási intézmény, hanem a társadalmi részvétel és közösségi önszerveződés terepe is. Előadásunkban egy Waldorf-iskola megalapításának folyamatát elemezzük, fókuszálva azokra az emberi, társadalmi és mentális erőforrásokra, amelyek a kezdeményezést életre hívták és fenntartják. Bemutatjuk, hogyan épültek fel az együttműködés, a közös értékek és a közösségi identitás mentén azok a mechanizmusok, amelyek képesek voltak hosszú távú társadalmi tőkét és intézményi struktúrát létrehozni. A példán keresztül arra keressük a választ, hogyan működik a civil szféra erőforrásainak mobilizációja, milyen kihívásokkal szembesülnek az alulról szerveződő közösségi projektek, és milyen társadalmi tanulságok vonhatók le az ilyen kezdeményezésekből egy szélesebb társadalomtudományi kontextusban.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában L Education / oktatás > LA History of education / neveléstörténet |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | MTMT SWORD |
| Date Deposited: | 29 Sep 2025 18:49 |
| Last Modified: | 29 Sep 2025 18:49 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/225639 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




