REAL

Közösségi kezdeményezés és civil erőforrások : Egy Waldorf-iskola megalapításának társadalmi dinamikája

Kocsó, Edina and Nagy, Bálint (2025) Közösségi kezdeményezés és civil erőforrások : Egy Waldorf-iskola megalapításának társadalmi dinamikája. CIVIL SZEMLE, 22 (5). pp. 71-84. ISSN 1786-3341

[img]
Preview
Text
NagyB_Kocso.pdf - Published Version

Download (214kB) | Preview

Abstract

A civil társadalom autonóm szerveződéseinek egyedülálló példája a helyi közösségek által létrehozott iskola, amely nem csupán oktatási intézmény, hanem a társadalmi részvétel és közösségi önszerveződés terepe is. Előadásunkban egy Waldorf-iskola megalapításának folyamatát elemezzük, fókuszálva azokra az emberi, társadalmi és mentális erőforrásokra, amelyek a kezdeményezést életre hívták és fenntartják. Bemutatjuk, hogyan épültek fel az együttműködés, a közös értékek és a közösségi identitás mentén azok a mechanizmusok, amelyek képesek voltak hosszú távú társadalmi tőkét és intézményi struktúrát létrehozni. A példán keresztül arra keressük a választ, hogyan működik a civil szféra erőforrásainak mobilizációja, milyen kihívásokkal szembesülnek az alulról szerveződő közösségi projektek, és milyen társadalmi tanulságok vonhatók le az ilyen kezdeményezésekből egy szélesebb társadalomtudományi kontextusban.

Item Type: Article
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
L Education / oktatás > LA History of education / neveléstörténet
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 29 Sep 2025 18:49
Last Modified: 29 Sep 2025 18:49
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/225639

Actions (login required)

Edit Item Edit Item