Varga, Zsolt (2025) Donald Trump 2024-es kampányának tanulságai a politikai marketing szempontjából : Érzelmi értékígéret, identitásdiskurzus és mesterséges intelligencia a politikai márkaépítésben. POLGÁRI SZEMLE: GAZDASÁGI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 21 (4-6). pp. 115-132. ISSN 1786-6553
|
Text
7.pdf - Published Version Download (338kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány Donald Trump 2024-es amerikai elnökválasztási kampányát vizsgálja politikai márkázás, digitális kommunikáció és adatvezérelt célzás szempontjából. A szerző egy négydimenziós elméleti modellt javasol, amely magában foglalja az érzelemalapú értékígéretet, az identitásképző diskurzusokat, a mesterséges intelligencia által támogatott személyre szabott üzenetküldést, valamint az alternatív médiacsatornák és influenszerek szerepét. A tanulmány rámutat arra, hogy a politikai márkázás eszköztára egyre inkább hasonul a kereskedelmi marketing gyakorlataihoz, miközben új politikai lojalitási formákat és választói identitásokat épít fel. Az elemzés hozzájárul a politikai kommunikáció digitális korszakának mélyebb megértéséhez, és keretet kínál más politikai kampánystratégiák összehasonlító vizsgálatához is.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | digitális kommunikáció; politikai márkázás; érzelemvezérelt kampány; adatvezérelt célzás; politikai identitás; Trump 2024; |
| Subjects: | J Political Science / politológia > JK Political institutions (United States) / politikai intézmények, államigazgatás, USA |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | MTMT SWORD |
| Date Deposited: | 02 Oct 2025 10:15 |
| Last Modified: | 02 Oct 2025 10:15 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/225856 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




