REAL

Donald Trump 2024-es kampányának tanulságai a politikai marketing szempontjából : Érzelmi értékígéret, identitásdiskurzus és mesterséges intelligencia a politikai márkaépítésben

Varga, Zsolt (2025) Donald Trump 2024-es kampányának tanulságai a politikai marketing szempontjából : Érzelmi értékígéret, identitásdiskurzus és mesterséges intelligencia a politikai márkaépítésben. POLGÁRI SZEMLE: GAZDASÁGI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 21 (4-6). pp. 115-132. ISSN 1786-6553

[img]
Preview
Text
7.pdf - Published Version

Download (338kB) | Preview

Abstract

A tanulmány Donald Trump 2024-es amerikai elnökválasztási kampányát vizsgálja politikai márkázás, digitális kommunikáció és adatvezérelt célzás szempontjából. A szerző egy négydimenziós elméleti modellt javasol, amely magában foglalja az érzelemalapú értékígéretet, az identitásképző diskurzusokat, a mesterséges intelligencia által támogatott személyre szabott üzenetküldést, valamint az alternatív médiacsatornák és influenszerek szerepét. A tanulmány rámutat arra, hogy a politikai márkázás eszköztára egyre inkább hasonul a kereskedelmi marketing gyakorlataihoz, miközben új politikai lojalitási formákat és választói identitásokat épít fel. Az elemzés hozzájárul a politikai kommunikáció digitális korszakának mélyebb megértéséhez, és keretet kínál más politikai kampánystratégiák összehasonlító vizsgálatához is.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: digitális kommunikáció; politikai márkázás; érzelemvezérelt kampány; adatvezérelt célzás; politikai identitás; Trump 2024;
Subjects: J Political Science / politológia > JK Political institutions (United States) / politikai intézmények, államigazgatás, USA
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 02 Oct 2025 10:15
Last Modified: 02 Oct 2025 10:15
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/225856

Actions (login required)

Edit Item Edit Item