Szűcs, Róbert Sándor (2025) Az automata boltok fogyasztói megítélése. JELENKORI TÁRSADALMI ÉS GAZDASÁGI FOLYAMATOK, 20 (3). pp. 171-185. ISSN 1788-7593
|
Text
171-185Szucs.pdf - Published Version Download (420kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány célja annak vizsgálata, hogy a magyar fogyasztók miként viszonyulnak az automata, kassza nélküli boltokhoz, különös tekintettel az attitűdbeli különbségekre demográfiai ismérvek mentén. A kvantitatív kutatás online kérdőíves adatfelvételen alapult, amelyet 9758 fő töltött ki. A válaszok alapján a megkérdezettek 47,3%-a pozitív attitűdöt mutatott az automata boltok kipróbálásával kapcsolatban. A statisztikai elemzések (khí-négyzet próba, Cramer-féle asszociációs vizsgálat, döntési fa modell) alapján szignifikáns összefüggések mutatkoztak a pozitív attitűd és a válaszadók neme, életkora, jövedelme, valamint lakóhelye között, ugyanakkor az asszociációk szorossága jellemzően gyenge volt. A döntési fa modell 60,6%-os prediktív pontosságot ért el, amely alapján a nem, életkor és jövedelem a legrelevánsabb előrejelző tényezők. Az eredmények rámutatnak arra, hogy bár az automatizált értékesítési modellek iránt mutatkozik érdeklődés, az elfogadottság erősen rétegzett; további, nem demográfiai tényezők bevonása szükséges a pontosabb előrejelzéshez.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | automata boltok, kasszamentes boltok, fogyasztói elfogadás, döntési fa elemzés |
| Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | MTMT SWORD |
| Date Deposited: | 07 Oct 2025 13:56 |
| Last Modified: | 07 Oct 2025 13:56 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/226146 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




