REAL

Intézményi minőség és önértékelési modell közintézményekben: egy kenyai esettanulmány

Korir, Gerard and Benedek, Petra (2025) Intézményi minőség és önértékelési modell közintézményekben: egy kenyai esettanulmány. PÉNZÜGYI SZEMLE/PUBLIC FINANCE QUARTERLY (1963-), 71 (3). pp. 123-143. ISSN 0031-496X

[img]
Preview
Text
PFQ_2025_3_5.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (412kB) | Preview

Abstract

Az intézményi minőség javítása elengedhetetlen a fejlődő országok gazdasági növekedéséhez. Ez a tanulmány a Kenyai Központi Bankot esettanulmányként használja az intézményi minőségmenedzsmenti és önértékelési modellek közszféra teljesítményére gyakorolt hatásának értékeléséhez. Az ISO 9001:2015 keretrendszer felhasználásával a tanulmány olyan alapelvekre összpontosított, mint a vezetés, az érdekelt felek bevonása, a folyamatszemlélet és a folyamatos fejlesztés. Az 51 válaszadó által szolgáltatott felmérési adatokat korrelációs és regressziós technikákkal elemeztük. Az eredmények azt mutatják, hogy bár számos minőségmenedzsmenti gyakorlat korrelál a teljesítmény javulásával, a vezetői elkötelezettség az egyetlen statisztikailag szignifikáns előrejelző tényező. Az önértékelési modellek, ha beágyazódnak a szervezeti kultúrába és hatékony vezetés támogatja őket, jelentősen hozzájárulnak a szolgáltatásnyújtáshoz és a stratégiai összehangoláshoz. A tanulmány kiemeli a vezetés kulcsfontosságú szerepét, és gyakorlati útmutatást nyújt a közintézmények minőségének javításához.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: folyamatirányítás, minőségmenedzsment, önértékelési módszerek, ISO 9001, EFQM
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HG Finance / pénzügy
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 09 Oct 2025 09:23
Last Modified: 09 Oct 2025 09:23
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/226241

Actions (login required)

Edit Item Edit Item