Korir, Gerard and Benedek, Petra (2025) Intézményi minőség és önértékelési modell közintézményekben: egy kenyai esettanulmány. PÉNZÜGYI SZEMLE/PUBLIC FINANCE QUARTERLY (1963-), 71 (3). pp. 123-143. ISSN 0031-496X
|
Text
PFQ_2025_3_5.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution. Download (412kB) | Preview |
Abstract
Az intézményi minőség javítása elengedhetetlen a fejlődő országok gazdasági növekedéséhez. Ez a tanulmány a Kenyai Központi Bankot esettanulmányként használja az intézményi minőségmenedzsmenti és önértékelési modellek közszféra teljesítményére gyakorolt hatásának értékeléséhez. Az ISO 9001:2015 keretrendszer felhasználásával a tanulmány olyan alapelvekre összpontosított, mint a vezetés, az érdekelt felek bevonása, a folyamatszemlélet és a folyamatos fejlesztés. Az 51 válaszadó által szolgáltatott felmérési adatokat korrelációs és regressziós technikákkal elemeztük. Az eredmények azt mutatják, hogy bár számos minőségmenedzsmenti gyakorlat korrelál a teljesítmény javulásával, a vezetői elkötelezettség az egyetlen statisztikailag szignifikáns előrejelző tényező. Az önértékelési modellek, ha beágyazódnak a szervezeti kultúrába és hatékony vezetés támogatja őket, jelentősen hozzájárulnak a szolgáltatásnyújtáshoz és a stratégiai összehangoláshoz. A tanulmány kiemeli a vezetés kulcsfontosságú szerepét, és gyakorlati útmutatást nyújt a közintézmények minőségének javításához.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | folyamatirányítás, minőségmenedzsment, önértékelési módszerek, ISO 9001, EFQM |
| Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HG Finance / pénzügy |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | MTMT SWORD |
| Date Deposited: | 09 Oct 2025 09:23 |
| Last Modified: | 09 Oct 2025 09:23 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/226241 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




