Trásy, Lilla (2023) Korai iskolaelhagyás a hátrányos helyzetű településeken : iskolai lemorzsolódással veszélyeztetettek a felső tagozatosok körében. KAPOCS, 6 (1). pp. 132-139. ISSN 1588-7227
|
Text
KAPOCS.2023.1.11.pdf - Published Version Download (114kB) | Preview |
Abstract
A középfokú végzettség megszerzése előtti tanulmányi út befejezése hátrányos munkaerőpiaci státuszt eredményez, amely befolyásolja a későbbi gazdasági és társadalmi pozíciót. Az iskolai lemorzsolódás előjelei már általános iskolai szinten megjelennek, ezért az oktatási rendszer ezt már 5. évfolyamtól méri. Tanulmányunkban hátrányos területen lévő (FeTe) települések felsőtagozatos diákjainak lemorzsolódással való veszélyeztetettségét vizsgáljuk. A 2020/21-es tanév végén a korai iskolaelhagyás veszélye leginkább a 7. évfolyamos tanulókat érintette, a diákok negyede fejezte be a tanévet közepesnél rosszabb átlageredménnyel vagy 1,1-es átlagromlással. A fiúk körében magasabb a lemorzsolódással veszélyeztetettek aránya, összességében kétszer akkora, mint a lányok körében. A korai iskolaelhagyás megakadályozása érdekében már az általános iskolai szinten szükségesnek látjuk prevenciós programok működtetését, különösen a fiú tanulók számára.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | MTMT SWORD |
| Date Deposited: | 18 Oct 2025 10:25 |
| Last Modified: | 18 Oct 2025 10:25 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/226813 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




