Szűcs, Róbert Sándor and Bakosné Kiss, Virág Ágnes (2025) Demográfiai tényezők a felújított okostelefonok megítélése terén. GRADUS, 12 (2). pp. 1-14. ISSN 2064-8014
|
Text
2025_2_ECO_014_Szucs.pdf - Published Version Download (441kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány célja feltárni, hogy a demográfiai tényezők hogyan befolyásolják a használt, felújított okostelefonok vásárlására vonatkozó fogyasztói magatartást Magyarországon. Az online kérdőíves kutatásban 1921 válaszadó vett részt, a válaszokat döntési fa elemzéssel vizsgáltuk. Eredményeink alapján a vásárlási hajlandóságot leginkább az életkor, a nem, a lakóhely típusa és a jövedelmi helyzet befolyásolja. A fiatalabb generációk, a férfiak, valamint a fővárosi és kisebb vidéki településeken élők körében magasabb a nyitottság a felújított készülékek iránt. Az eredmények rávilágítanak arra, hogy a használt, felújított okostelefonok piaca jelentős potenciált hordoz a fenntarthatóság és a körforgásos gazdaság előmozdításában, ugyanakkor a fogyasztói bizalom növelése érdekében szükség van átlátható minőségbiztosítási és garanciális rendszerekre. A kutatás fontos üzenete, hogy a célcsoportok pontosabb szegmentációja és edukációja elősegítheti a környezettudatosabb fogyasztói döntéseket.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | használt, felújított okostelefonok, fogyasztói magatartás, döntési fa elemzés, fenntarthatóság, demográfiai tényezők |
| Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | MTMT SWORD |
| Date Deposited: | 20 Oct 2025 07:34 |
| Last Modified: | 20 Oct 2025 07:34 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/226889 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




