REAL

Üzleti etika és innováció a magyar bankszektorban 1. rész

Kovács, Tamás and Zimányi, Krisztina and Solt, Eszter and Bodrogi-Katona, Andrea (2025) Üzleti etika és innováció a magyar bankszektorban 1. rész. DUNAKAVICS, 13 (10). pp. 53-66. ISSN 2064-5007

[img]
Preview
Text
20781-Cikkszovege-82871-1-10-20251023.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (184kB) | Preview

Abstract

Publikációnk az üzleti, etikus viselkedést és az innovációs le­hetőségeket mutatja be a multinacionális bankszektorban. A bevezető rész tartalmazza a témaválasztás aktualitását, indokolását, módszertanát, célját és a szakirodalom tanulmányozást. Az első fő fejezetben betekintést nyer­hetünk az etika világába, jelentésébe, amely nagy hatással van a világ bank­jainak működésére, a piacon való együttműködési lehetőségek egységes el­várásaira. Rávilágítunk ennek okaira, taglalva a körkörös gazdálkodásra való átállás előnyeit. A második részben az innováció elméleti alapfogalmainak ismertetése mellett bemutatjuk azokat a területeket, applikációkat, amely rá­világítanak az innovációs körülményekre és folyamataira, valamint részle­teztük annak üzleti-, és innovációs stratégiáját. A továbbiakban a marketing és marketingstratégia kialakulását és fogalomkörét mutattuk be, valamint a bankok – ezen belül a T. Bankcsoport – innovációs marketing alapjait és marketingkommunikációs tevékenységét. A témával kapcsolatban észrevéte­leket és gyakorlati javaslatokat is megfogalmaztunk. Az összefoglalás részben az elméleti, szakirodalmi és gyakorlati részeket foglaltuk össze.

Item Type: Article
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HG Finance / pénzügy
H Social Sciences / társadalomtudományok > HG Finance / pénzügy > HG1 Banking / bankügy
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 23 Oct 2025 08:20
Last Modified: 23 Oct 2025 08:20
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/227115

Actions (login required)

Edit Item Edit Item