Péntek, Máté (2012) Híd pályaszerkezet nyílt-szélcsatorna kísérlete. MŰSZAKI SZEMLE (EMT) (57). pp. 36-43. ISSN 1454-0746
|
Text
musze_2012_57_36-43.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
Hídszerkezetek esetén a szélerő jelentős igénybevételeket eredményez. A pályaszerkezet alakja és mérete jelentősen befolyásolja ezek értékét. Szélvédő rendszer esetén a keresztmetszet alakjának optimalizálása kiváltképpen fontos. A Bachelor záróvizsga projektem keretében a Kolozsvári Műszaki Egyetem Építőmérnöki Karának laboratóriumában egy kísérlet-sorozatot végeztem aerodinamikai együtthatók meghatározására szélteher esetén. Az európai szabványok (EC) szerint, a szélerő számolásában 2 adimenzionális szorzót alkalmazunk (C = ce * cf): az egyik (cf) a keresztmetszet méretét és alakját jellemzi, a másik (ce) a szerkezet fontosságát, referenciamagasságát, a felületi rugozitást, stb. Jelen cikk az előbbi együttható meghatározását írja le egy, a Dunaújvárosi Pentele-hídhoz hasonló, hídszerkezet esetén.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | egyensúlyi diagram, háromkomponensű bepárlás, négykomponensű bepárlás, kristályosítás |
| Subjects: | T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok > T2 Technology (General) / műszaki tudományok általában T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok > TG Bridge engineering / hídépítés |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | Zsolt Baráth |
| Date Deposited: | 26 Oct 2025 07:20 |
| Last Modified: | 26 Oct 2025 07:20 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/227365 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




