REAL

Híd pályaszerkezet nyílt-szélcsatorna kísérlete

Péntek, Máté (2012) Híd pályaszerkezet nyílt-szélcsatorna kísérlete. MŰSZAKI SZEMLE (EMT) (57). pp. 36-43. ISSN 1454-0746

[img]
Preview
Text
musze_2012_57_36-43.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

Hídszerkezetek esetén a szélerő jelentős igénybevételeket eredményez. A pályaszerkezet alakja és mérete jelentősen befolyásolja ezek értékét. Szélvédő rendszer esetén a keresztmetszet alakjának optimalizálása kiváltképpen fontos. A Bachelor záróvizsga projektem keretében a Kolozsvári Műszaki Egyetem Építőmérnöki Karának laboratóriumában egy kísérlet-sorozatot végeztem aerodinamikai együtthatók meghatározására szélteher esetén. Az európai szabványok (EC) szerint, a szélerő számolásában 2 adimenzionális szorzót alkalmazunk (C = ce * cf): az egyik (cf) a keresztmetszet méretét és alakját jellemzi, a másik (ce) a szerkezet fontosságát, referenciamagasságát, a felületi rugozitást, stb. Jelen cikk az előbbi együttható meghatározását írja le egy, a Dunaújvárosi Pentele-hídhoz hasonló, hídszerkezet esetén.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: egyensúlyi diagram, háromkomponensű bepárlás, négykomponensű bepárlás, kristályosítás
Subjects: T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok > T2 Technology (General) / műszaki tudományok általában
T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok > TG Bridge engineering / hídépítés
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: Zsolt Baráth
Date Deposited: 26 Oct 2025 07:20
Last Modified: 26 Oct 2025 07:20
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/227365

Actions (login required)

Edit Item Edit Item