REAL

Alacsony és magas nyomású kipufogógáz visszavezetés hatásvizsgálata haszonjármű dízelmotoron

Nyerges, Ádám and Zöldy, Máté (2018) Alacsony és magas nyomású kipufogógáz visszavezetés hatásvizsgálata haszonjármű dízelmotoron. MŰSZAKI SZEMLE (EMT) (71). pp. 31-44. ISSN 1454-0746

[img]
Preview
Text
msz_2018_71_031-044.pdf

Download (721kB) | Preview

Abstract

A dízelmotorokban a kipufogógáz visszavezető rendszerek (EGR) hatékonyan képesek csökkenteni a NOx kibocsátást. Egy turbófeltöltésű, belsőégésű motorban kétféle úton lehet a kipufogógázt visszavezetni: a feltöltő alacsony és magas nyomású oldalain (LP és HP EGR). Szívó- és kipufogóoldalon pillangószelepek és kipufogófékek elhelyezésével tovább növelhető a visszavezetett kipufogógáz aránya. Jelen cikk ezeknek a rendszereknek a hatását vizsgálja egy haszongépjármű dízelmotoron. A vizsgálat motorfékpadon validált 1D motorszimulációs modell segítségével történt. A cél a két EGR rendszer és a rásegítőszelepek összehasonlítása az NOx emisszió és a tüzelőanyag fogyasztás szempontjából.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: dízelmotorok, alacsony és magas nyomású kipufogógáz visszavezetés, belső égésű motor modellezés, kipufogófék
Subjects: Q Science / természettudomány > QD Chemistry / kémia
T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok > T2 Technology (General) / műszaki tudományok általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: Zsolt Baráth
Date Deposited: 27 Oct 2025 13:38
Last Modified: 27 Oct 2025 13:38
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/227489

Actions (login required)

Edit Item Edit Item