Nyerges, Ádám and Zöldy, Máté (2018) Alacsony és magas nyomású kipufogógáz visszavezetés hatásvizsgálata haszonjármű dízelmotoron. MŰSZAKI SZEMLE (EMT) (71). pp. 31-44. ISSN 1454-0746
|
Text
msz_2018_71_031-044.pdf Download (721kB) | Preview |
Abstract
A dízelmotorokban a kipufogógáz visszavezető rendszerek (EGR) hatékonyan képesek csökkenteni a NOx kibocsátást. Egy turbófeltöltésű, belsőégésű motorban kétféle úton lehet a kipufogógázt visszavezetni: a feltöltő alacsony és magas nyomású oldalain (LP és HP EGR). Szívó- és kipufogóoldalon pillangószelepek és kipufogófékek elhelyezésével tovább növelhető a visszavezetett kipufogógáz aránya. Jelen cikk ezeknek a rendszereknek a hatását vizsgálja egy haszongépjármű dízelmotoron. A vizsgálat motorfékpadon validált 1D motorszimulációs modell segítségével történt. A cél a két EGR rendszer és a rásegítőszelepek összehasonlítása az NOx emisszió és a tüzelőanyag fogyasztás szempontjából.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | dízelmotorok, alacsony és magas nyomású kipufogógáz visszavezetés, belső égésű motor modellezés, kipufogófék |
| Subjects: | Q Science / természettudomány > QD Chemistry / kémia T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok > T2 Technology (General) / műszaki tudományok általában |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | Zsolt Baráth |
| Date Deposited: | 27 Oct 2025 13:38 |
| Last Modified: | 27 Oct 2025 13:38 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/227489 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




