Dobosy, Antal (2025) A súnjatá tanítás a tudat szerepéről szól. ZEN TÜKÖR, 24 (24). pp. 33-36. ISSN 1218-0726
|
Text
AsunjatatanitasatudatszereperolszolDobosyAntalZT24.pdf - Published Version Download (136kB) | Preview |
Abstract
A tanítás a buddhizmus súnjatá (üresség) tanítását tárgyalja, amely szerint a dolgok nem rendelkeznek öntermészettel, viszont a világ értelmezésében és formálásában az érzékelésünknek és a tudatunknak igen nagy szerepe van. Az üresség-meditációt nem a tudat kiüresítéseként, hanem az emberi érzékelés és gondolkodás megértéseként értelmezi. A szerző hangsúlyozza, hogy a világ tulajdonságait mi magunk hozzuk létre, és a buddhizmus célja, hogy felismerjük a tudat szerepét ebben a folyamatban. A tanítás lényege, hogy a valóságot a saját tapasztalataink és kultúránk formálja, és a megértéshez a tudat működését kell vizsgálni.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | Súnjatá, üresség, üresség meditáció, meditáció, zen, zen buddhizmus, buddhizmus |
| Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BQ Buddhism / buddhizmus |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | MTMT SWORD |
| Date Deposited: | 30 Oct 2025 13:36 |
| Last Modified: | 30 Oct 2025 13:36 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/227669 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




