REAL

A súnjatá tanítás a tudat szerepéről szól

Dobosy, Antal (2025) A súnjatá tanítás a tudat szerepéről szól. ZEN TÜKÖR, 24 (24). pp. 33-36. ISSN 1218-0726

[img]
Preview
Text
AsunjatatanitasatudatszereperolszolDobosyAntalZT24.pdf - Published Version

Download (136kB) | Preview

Abstract

A tanítás a buddhizmus súnjatá (üresség) tanítását tárgyalja, amely szerint a dolgok nem rendelkeznek öntermészettel, viszont a világ értelmezésében és formálásában az érzékelésünknek és a tudatunknak igen nagy szerepe van. Az üresség-meditációt nem a tudat kiüresítéseként, hanem az emberi érzékelés és gondolkodás megértéseként értelmezi. A szerző hangsúlyozza, hogy a világ tulajdonságait mi magunk hozzuk létre, és a buddhizmus célja, hogy felismerjük a tudat szerepét ebben a folyamatban. A tanítás lényege, hogy a valóságot a saját tapasztalataink és kultúránk formálja, és a megértéshez a tudat működését kell vizsgálni.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Súnjatá, üresség, üresség meditáció, meditáció, zen, zen buddhizmus, buddhizmus
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BQ Buddhism / buddhizmus
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 30 Oct 2025 13:36
Last Modified: 30 Oct 2025 13:36
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/227669

Actions (login required)

Edit Item Edit Item