Csaba, László (2013) Kérdőjelek a közgazdaságtanban és oktatásában. KÖZGAZDASÁGI SZEMLE, 60 (1). pp. 47-63. ISSN 0023-4346
|
Text
Kszemle_CIKK_1358.pdf - Published Version Download (544kB) | Preview |
Abstract
Ez az esszé a teljesség igénye nélkül kísérli meg áttekinteni azt, hogy mire vezetett a közgazdaságtan világméretekben megindult és a 2008-2009. évi válság lezáratlansága miatt vélhetően évtizedes szinten zajló önvizsgálata. A tudományszak egészét egyszerre jellemzi egyfajta tartalmi kiüresedés és a társtudományokkal való erőteljesebb kapcsolatkeresés, a módszertanok és az iskolák egymás mellett élése - ami egyáltalán nem békés -, valamint a gyakorlat által felvetett kérdések elméleti általánosításának igénye. A magyar közgazdaságtan hagyományos követő szerepe megmaradt, viszont a képzésben szerzett negyedszázados tapasztalatok és az új globális kihívások lényegi átalakításokat indokolnának a mai, túlságosan egységesített képzésben.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | MTMT SWORD |
| Date Deposited: | 07 Nov 2025 06:25 |
| Last Modified: | 07 Nov 2025 06:25 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/228409 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




