REAL

Kérdőjelek a közgazdaságtanban és oktatásában

Csaba, László (2013) Kérdőjelek a közgazdaságtanban és oktatásában. KÖZGAZDASÁGI SZEMLE, 60 (1). pp. 47-63. ISSN 0023-4346

[img]
Preview
Text
Kszemle_CIKK_1358.pdf - Published Version

Download (544kB) | Preview

Abstract

Ez az esszé a teljesség igénye nélkül kísérli meg áttekinteni azt, hogy mire vezetett a közgazdaságtan világméretekben megindult és a 2008-2009. évi válság lezáratlansága miatt vélhetően évtizedes szinten zajló önvizsgálata. A tudományszak egészét egyszerre jellemzi egyfajta tartalmi kiüresedés és a társtudományokkal való erőteljesebb kapcsolatkeresés, a módszertanok és az iskolák egymás mellett élése - ami egyáltalán nem békés -, valamint a gyakorlat által felvetett kérdések elméleti általánosításának igénye. A magyar közgazdaságtan hagyományos követő szerepe megmaradt, viszont a képzésben szerzett negyedszázados tapasztalatok és az új globális kihívások lényegi átalakításokat indokolnának a mai, túlságosan egységesített képzésben.

Item Type: Article
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 07 Nov 2025 06:25
Last Modified: 07 Nov 2025 06:25
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/228409

Actions (login required)

Edit Item Edit Item