Barancsuk, János (2006) Adalékok az "árelfogadó" és "ármeghatározó" fogalmak értelmezéséhez. SZIGMA, 37 (1-2). pp. 89-112. ISSN 0039-8128
|
Text
Szigma2006_1-2_5.pdf - Published Version Download (1MB) | Preview |
Abstract
Tanulmányunk hozzájárulás kíván lenni a címben megjelenő, Scitovsky által bevezetett, ám a standardmikroökonómiában gyakran megfelelő körültekintés nélkü használt fogalmak tartalmi tisztázásához. A cikk első részében azzal foglalkozunk, hogyan célszerű (egyelőre homogén iparág keretei között) értelmezni illetve kvantifikálni a (kínálati oldalon megjelenő) gazdasági szereplők árelfogadó/ármeghatározó jellegét. Miközben különös figyelmet szánunk a logikai kontextusként szolgáló keresleti összefüggések feltéprképezésére is, az alábbi főbb kérdésekre próbálunk válaszolni: Mi a különbség ,,ármeghatározó" és ,,árakra orientált" vállalat között? Miért nincs árrugalmassága a price taker (maker) pozíciót jelző keresleti görbének? Hogyan függ össze a cégek ármeghatározó tulajdonságának erőssége a monopolerő fokával és a piac viszonylagos tágasságával?
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | Zsolt Baráth |
| Date Deposited: | 07 Nov 2025 11:08 |
| Last Modified: | 07 Nov 2025 11:08 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/228504 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




