REAL

A marketing, a termelés és a logisztika hozzájárulása a vállalati eredményességhez

Demeter, Krisztina and Kolos, Krisztina (2008) A marketing, a termelés és a logisztika hozzájárulása a vállalati eredményességhez. SZIGMA, 39 (3-4). pp. 199-218. ISSN 0039-8128

[img]
Preview
Text
Szigma2008_3-4_5.pdf - Published Version

Download (655kB) | Preview

Abstract

A vállalatok komplex szervezetek, ahol a tevékenységeknek és folyamatoknak megfelelően kell működniük, ha a vállalat eredményes akar lenni. Sok tényezőtől függ, hogy mikor melyik tevékenység kap nagyobb hangsúlyt, vagy éppen működik a háttérben. Mivel a szervezeti funkcióknak külön szakirodalma van, és független gyakorlati tapasztalatokkal rendelkeznek, ezért a közöttük való átjárás ritka. Így nagyon kevés ismeretünk van arról, hogy az egyes funkciók együttesen miként járulnak hozzá a vállalati sikerhez. A Budapesti Corvinus Egyetem Versenyképességkutató Központjának 2004-ben lekérdezett kérdőíve alapján, ami 154 feldolgozóipari vállalat adatait tartalmazza, azt vizsgáljuk, hogy az ellátási lánc három lényeges vállalati funkciója, a marketing, a termelés és a logisztika milyen mértékben járul hozzá az üzleti eredményességhez. Az eredmények szerint a marketingnek és a termelésnek erősebb hatása van a vállalati teljesítményre, mint a logisztikának. A három funkció együttesen csekély, bár statisztikai értelemben szignifikáns szerepet játszik az üzleti sikerben.

Item Type: Article
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány
Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: Zsolt Baráth
Date Deposited: 07 Nov 2025 13:46
Last Modified: 07 Nov 2025 13:46
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/228544

Actions (login required)

Edit Item Edit Item