Demeter, Krisztina and Kolos, Krisztina (2008) A marketing, a termelés és a logisztika hozzájárulása a vállalati eredményességhez. SZIGMA, 39 (3-4). pp. 199-218. ISSN 0039-8128
|
Text
Szigma2008_3-4_5.pdf - Published Version Download (655kB) | Preview |
Abstract
A vállalatok komplex szervezetek, ahol a tevékenységeknek és folyamatoknak megfelelően kell működniük, ha a vállalat eredményes akar lenni. Sok tényezőtől függ, hogy mikor melyik tevékenység kap nagyobb hangsúlyt, vagy éppen működik a háttérben. Mivel a szervezeti funkcióknak külön szakirodalma van, és független gyakorlati tapasztalatokkal rendelkeznek, ezért a közöttük való átjárás ritka. Így nagyon kevés ismeretünk van arról, hogy az egyes funkciók együttesen miként járulnak hozzá a vállalati sikerhez. A Budapesti Corvinus Egyetem Versenyképességkutató Központjának 2004-ben lekérdezett kérdőíve alapján, ami 154 feldolgozóipari vállalat adatait tartalmazza, azt vizsgáljuk, hogy az ellátási lánc három lényeges vállalati funkciója, a marketing, a termelés és a logisztika milyen mértékben járul hozzá az üzleti eredményességhez. Az eredmények szerint a marketingnek és a termelésnek erősebb hatása van a vállalati teljesítményre, mint a logisztikának. A három funkció együttesen csekély, bár statisztikai értelemben szignifikáns szerepet játszik az üzleti sikerben.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | Zsolt Baráth |
| Date Deposited: | 07 Nov 2025 13:46 |
| Last Modified: | 07 Nov 2025 13:46 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/228544 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




