Munkácsy, András and Qasseer, Ola (2025) A közösségi közlekedési hálózat központiságának hatása Budapest városszerkezetére. KÖZLEKEDÉSTUDOMÁNYI SZEMLE, 75 (5). pp. 9-18. ISSN 0023-4362
|
Text
2.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (4MB) | Preview |
Abstract
A közlekedési hálózatok kulcsfontosságú szerepet játszanak a városi területek alakulásában, befolyásolva azok jelentőségét és a település szerkezetét. E tanulmányban a közösségi közlekedési hálózat vizsgálatával a központiságot értékeltük Budapesten. A hálózati központisági mutatókat a közelség-, a közöttiség-, az egyenesség- és a fokszám-központiság alkalmazásával elemeztük. A mutatókat összekapcsolva azonosítottuk a magas központiságú területeket, a lehetséges jövőbeli központokat, továbbá a tágabb szerkezeti perspektíva érdekében kiszámítottuk az egyes kerületek átlagos központisági szintjeit is. A kutatás módszertani szempontból új megközelítést kínál bármely város számára, Budapest esetében pedig gyakorlati – várostervezési, mobilitásfejlesztési – szempontból is hasznosítható eredményeket mutat be.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | központiság, elérhetőség, városi térszerkezet, Budapest, közösségi közlekedési hálózat |
| Subjects: | T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok > TE Highway engineering. Roads and pavements / közlekedésmérnöki, útépítési technika |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | MTMT SWORD |
| Date Deposited: | 10 Nov 2025 07:55 |
| Last Modified: | 10 Nov 2025 07:55 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/228693 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




