REAL

Az európai vállalkozó karaktere

Csite, András and Luksander, Alexandra and Mike, Károly (2012) Az európai vállalkozó karaktere. VEZETÉSTUDOMÁNY, 43 (KSZ). pp. 4-13. ISSN 0133-0179

[img]
Preview
Text
vt_2011k2p4.pdf - Published Version

Download (203kB) | Preview

Abstract

Miben különböznek motivációjukat, értékeit, habitusukat tekintve a vállalkozók, illetve a menedzserek a társadalom többi tagjától és egymástól? Egy 29 európai országra kiterjedő reprezentatív lakossági kérdőíves felmérés (European Social Survey) alapján keresik a szerzők a választ e kérdésre. A Schwartz-értéktesztet használják, amelynek segítségével meghatározhatók az általános célok, elvek, amelyek követését egy személy fontosnak tartja az életében. Így felrajzolható a személy karaktere. Hozzájárulásuk az irodalomhoz kettős. Bár készültek európai szinten elemzések a vállalkozók által vallott sajátos értékekről, a Schwartz-teszt átfogóbb, árnyaltabb és megbízhatóbb elemzést tesz lehetővé. Továbbá, az említett elemzések csak az önfoglalkoztatókat vizsgálták, amely kategória magában foglalja ugyan a vállalkozókat, ám tágabb annál. Az alkalmazott menedzserekről pedig tudomásuk szerint egyáltalán nem készült hasonló elemzés.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: vállalkozói magatartás, értékek, Schwartz-értékteszt
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 14 Nov 2025 09:34
Last Modified: 14 Nov 2025 09:34
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/229068

Actions (login required)

Edit Item Edit Item