Csite, András and Luksander, Alexandra and Mike, Károly (2012) Az európai vállalkozó karaktere. VEZETÉSTUDOMÁNY, 43 (KSZ). pp. 4-13. ISSN 0133-0179
|
Text
vt_2011k2p4.pdf - Published Version Download (203kB) | Preview |
Abstract
Miben különböznek motivációjukat, értékeit, habitusukat tekintve a vállalkozók, illetve a menedzserek a társadalom többi tagjától és egymástól? Egy 29 európai országra kiterjedő reprezentatív lakossági kérdőíves felmérés (European Social Survey) alapján keresik a szerzők a választ e kérdésre. A Schwartz-értéktesztet használják, amelynek segítségével meghatározhatók az általános célok, elvek, amelyek követését egy személy fontosnak tartja az életében. Így felrajzolható a személy karaktere. Hozzájárulásuk az irodalomhoz kettős. Bár készültek európai szinten elemzések a vállalkozók által vallott sajátos értékekről, a Schwartz-teszt átfogóbb, árnyaltabb és megbízhatóbb elemzést tesz lehetővé. Továbbá, az említett elemzések csak az önfoglalkoztatókat vizsgálták, amely kategória magában foglalja ugyan a vállalkozókat, ám tágabb annál. Az alkalmazott menedzserekről pedig tudomásuk szerint egyáltalán nem készült hasonló elemzés.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | vállalkozói magatartás, értékek, Schwartz-értékteszt |
| Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | MTMT SWORD |
| Date Deposited: | 14 Nov 2025 09:34 |
| Last Modified: | 14 Nov 2025 09:34 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/229068 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




