REAL

A digitális generáció tartalomfogyasztási preferenciái = Content consumption preferences of the digital generation

Mikis, Martina and Tessényi, Judit (2024) A digitális generáció tartalomfogyasztási preferenciái = Content consumption preferences of the digital generation. GRADUS, 11 (2). ISSN 2064-8014

[img]
Preview
Text
2024_2_ECO_006_Mikis.pdf - Published Version

Download (573kB) | Preview

Abstract

Az Y és Z generációk médiafogyasztási szokásai rendkívül dinamikus változásokon mentek keresztül az elmúlt években. A tradicionális televíziózás mellett a mobil eszközök, streaming szolgáltatások és online platformok váltak meghatározó tényezővé. A kutatás célja ennek a két generációnak a fogyasztói magatartását és preferenciáit feltárni a televíziós csatornák és a streaming szolgáltatások terén. A digitális korban felnőtt Y és Z generációk közötti különbségek és hasonlóságok megértése kritikus fontosságú a médiaipari szereplők számára, akiknek alkalmazkodniuk kell az új elvárásokhoz a nézettség megőrzése és növelése érdekében.[1] A kutatás fő kérdése az Y, valamint Z generáció vásárlási döntésére terjed ki. Vajon milyen tényezők befolyásolják a streaming szolgáltatás kiválasztásakor, van-e különbség a két generáció tartalomfogyasztási szokásai között? Hogyan változtak a fogyasztási szokásaik az előző generációkhoz képest? The media consumption habits of generations Y and Z have undergone extremely dynamic changes in recent years. In addition to traditional television, mobile devices, streaming services and online platforms have become a determining factor. The purpose of the research is to explore the consumer behavior and preferences of these two generations in terms of television channels and streaming services. Understanding the differences and similarities between generations Y and Z growing up in the digital age is critical for media players who must adapt to new expectations in order to maintain and increase viewership.[1] The main question of the research covers the purchase decisions of the Y and Z generations. What factors influence when choosing a streaming service, is there a difference between the content consumption habits of the two generations? How have their consumption habits changed compared to previous generations?

Item Type: Article
Additional Information: Special Issue: Gazdaságtudomány az interdiszciplináris térben = Economics science in the interdisciplinary space
Uncontrolled Keywords: Z generáció, streaming, fogyasztói magatartás, Z generation, streaming, consumer behavior
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA76.16-QA76.165 Communication networks, media, information society / kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 18 Nov 2025 13:26
Last Modified: 18 Nov 2025 13:26
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/229303

Actions (login required)

Edit Item Edit Item