REAL

A marketing és kommunikációs stratégiák időszerű fókuszpontjai = Actual focus points of marketing and communication strategies

Katona, Norbert István (2024) A marketing és kommunikációs stratégiák időszerű fókuszpontjai = Actual focus points of marketing and communication strategies. GRADUS, 11 (2). ISSN 2064-8014

[img]
Preview
Text
2024_2_ECO_002_Katona.pdf - Published Version

Download (273kB) | Preview

Abstract

A tanulmány a stratégiai marketing és kommunikáció területét vizsgálja. A vizsgálat egy évek óta rendszeresen folyó kutatássorozatba illeszkedik, amelyet a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) hazai és nemzetközi márkákat képviselő marketing és kommunikációs döntéshozók megkérdezésével végez. A résztvevők több között az FMCG, a szerencsejáték, a távközlés, a közszolgáltatási és a pénzügyi piacot képviselték azzal, hogy több mint felük Magyarországon működő globális piaci szereplőket reprezentáltak. A 2023-as fókuszcsoport az alkalmazkodás köré épült, amelyet technológiai, fogyasztói út menedzselésével összefüggő, valamint szervezési és vezetési szempontok határoznak meg. Az eredmények alapján öt fókuszterület került kiemelésre a marketing és kommunikációs funkciók stratégiai irányítása területén. Mindezek mellett a marketing stratégiai funkcióját hangsúlyozták a döntéshozók, hiszen a márkaérték és a mentális elérhetőség ereje a közelmúlt körülményei között még fontosabb szerepet játszik. This study examines the field of strategic marketing and communication. This investigation fits into a series of research that is carried out regularly for years on by the Hungarian Marketing Association (HMA) conducting interviews with marketing and communication decision-makers representing domestic and international brands. The participants of recent study represented the FMCG, gaming, telecommunication, retail, banking, and service markets, while half of them represented global marketers operating in Hungary. The focus group of 2023 was built around adaptation, related to the management of technological, consumer journey-related, and organization- determined aspects. Based on results, five crucial focus areas were defined in the strategic management of functions in the field of marketing and communication. In addition to these, the decision-makers emphasized the strategic function of marketing, since the power of brand value and mental availability play an even more important role under recent circumstances.

Item Type: Article
Additional Information: Special Issue: Gazdaságtudomány az interdiszciplináris térben = Economics science in the interdisciplinary space
Uncontrolled Keywords: funkcionális stratégiák, marketing stratégia, marketing trendek, kommunikációs trendek, functional strategies, marketing strategy, marketing trends, communication trends
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 18 Nov 2025 15:23
Last Modified: 18 Nov 2025 15:23
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/229312

Actions (login required)

Edit Item Edit Item