REAL

Magyar nagyvárosok online kommunikációs benchmark analízise Kecskemét szempontjából = Analysis of the online communication benchmark of Hungarian cities from the perspective of Kecskemét

Jenes, Barbara (2024) Magyar nagyvárosok online kommunikációs benchmark analízise Kecskemét szempontjából = Analysis of the online communication benchmark of Hungarian cities from the perspective of Kecskemét. GRADUS, 11 (2). ISSN 2064-8014

[img]
Preview
Text
2024_2_ECO_009_Jenes.pdf - Published Version

Download (296kB) | Preview

Abstract

A megfelelő városkommunikáció kialakítása a városmárkázás és -marketing egyik elengedhetetlen eszköze. Ennek tudatos tervezése és a versenytársak kommunikációjának elemzése a hatásos jelenlét alapja. Jelen cikk bemutatja a terület hátterét, majd javaslatokat tesz Kecskemét városa számára a konkrét esetek, versenytárs gyakorlatok alapján. | Developing proper city communication is an essential tool in city branding and marketing. Consciously planning this and analysing the communications of competitors is the foundation of an effective presence. This article presents the background of the area, and then makes suggestions for the city of Kecskemét based on the specific cases and competitors’ practices.

Item Type: Article
Additional Information: Special Issue: Gazdaságtudomány az interdiszciplináris térben = Economics science in the interdisciplinary space
Uncontrolled Keywords: városmarketing, városmárkázás, helymárkázás, versenytárselemzés, városkommunikáció, city marketing, city branding, place branding, competitive analysis, city communication
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 18 Nov 2025 13:22
Last Modified: 18 Nov 2025 13:22
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/229316

Actions (login required)

Edit Item Edit Item