Mileff, Péter (2023) Hatékony pixelalapú rajzolás a gyakorlatban. PRODUCTION SYSTEMS AND INFORMATION ENGINEERING, 11 (3). pp. 1-11. ISSN 1785-1270
|
Text
2205-Article Text-16823-1-10-20250816.pdf - Published Version Download (449kB) | Preview |
Abstract
A grafikus feldolgozóegység (GPU) mára életünk szerves részévé vált mind az asztali, mind pedig a hordozható eszközök révén. A dedikált hardvernek köszönhetően a vizualizáció jelentősen felgyorsult, a szoftverek pedig kizárólag ma már csak a GPU-t használják a raszterizáció folyamatában. A fejlődés eredményeképpen a háromszögalapú renderelés vált gyakorlatilag kizárólagossá a GPU-k miatt, a pixelalapú képmanipulációt leggyakrabban shaderek segítségével végzik el. A mai GPU-alapú csővezeték azonban nem tudja azt a rugalmasságot nyújtani, mint a korábbi szoftveres megvalósítás, amikor sokkal több lehetőség volt a pixelek manipulációjára. Jelen cikk a pixelalapú raszterizáció hatékony szoftveres megvalósításával foglalkozik. A jelenlegi GPU-alapú rajzolás folyamatának áttekintése után megmutatjuk, hogy ebben a környezetben miként érhető el mégis a pixelalapú rajzolás. Végül a klasszikus pixeltárolási megoldástól hatékonyabb tárolási és megjelenítési forma kerül bemutatásra, amely teljesítménye messze felülmúlja a korábbi megoldást.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | szoftveres raszterizáció, optimalizáció, pixelrajzolás |
| Subjects: | Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok > T2 Technology (General) / műszaki tudományok általában |
| Depositing User: | Anita Agárdi |
| Date Deposited: | 22 Nov 2025 16:44 |
| Last Modified: | 22 Nov 2025 16:44 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/229637 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




