REAL

Hatékony pixelalapú rajzolás a gyakorlatban

Mileff, Péter (2023) Hatékony pixelalapú rajzolás a gyakorlatban. PRODUCTION SYSTEMS AND INFORMATION ENGINEERING, 11 (3). pp. 1-11. ISSN 1785-1270

[img]
Preview
Text
2205-Article Text-16823-1-10-20250816.pdf - Published Version

Download (449kB) | Preview

Abstract

A grafikus feldolgozóegység (GPU) mára életünk szerves részévé vált mind az asztali, mind pedig a hordozható eszközök révén. A dedikált hardvernek köszönhetően a vizualizáció jelentősen felgyorsult, a szoftverek pedig kizárólag ma már csak a GPU-t használják a raszterizáció folyamatában. A fejlődés eredményeképpen a háromszögalapú renderelés vált gyakorlatilag kizárólagossá a GPU-k miatt, a pixelalapú képmanipulációt leggyakrabban shaderek segítségével végzik el. A mai GPU-alapú csővezeték azonban nem tudja azt a rugalmasságot nyújtani, mint a korábbi szoftveres megvalósítás, amikor sokkal több lehetőség volt a pixelek manipulációjára. Jelen cikk a pixelalapú raszterizáció hatékony szoftveres megvalósításával foglalkozik. A jelenlegi GPU-alapú rajzolás folyamatának áttekintése után megmutatjuk, hogy ebben a környezetben miként érhető el mégis a pixelalapú rajzolás. Végül a klasszikus pixeltárolási megoldástól hatékonyabb tárolási és megjelenítési forma kerül bemutatásra, amely teljesítménye messze felülmúlja a korábbi megoldást.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: szoftveres raszterizáció, optimalizáció, pixelrajzolás
Subjects: Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika
T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok > T2 Technology (General) / műszaki tudományok általában
Depositing User: Anita Agárdi
Date Deposited: 22 Nov 2025 16:44
Last Modified: 22 Nov 2025 16:44
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/229637

Actions (login required)

Edit Item Edit Item