Balázs, Klotz and Norbert, Kis (2025) Digitális tudásterek és szolgáltatások a közszolgálat-fejlesztésben = Digital Knowledge Spaces and Services in Public Service Development. PRO PUBLICO BONO: MAGYAR KÖZIGAZGATÁS; A NEMZETI KÖZSZOLGÁLATI EGYETEM KÖZIGAZGATÁS-TUDOMÁNYI SZAKMAI FOLYÓIRATA, 13 (2). pp. 21-48. ISSN 2063-9058
|
Text
02_kis-klotz_21-48_WEB-PPB_2025_2.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (531kB) | Preview |
Abstract
A digitalizáció a magyar közszolgálati továbbképzési rendszer eszközeit és módszereit jelentősen átformálta. A továbbképzés jelenkori rendszerének alapmodellje 2012-ben indult el, amikor a teljes közigazgatási személyzet továbbképzése központosított szervezési és fejlesztési rendszer részévé vált. A továbbképzés a 2020-as évek elejére a rugalmasabb, decentralizált és specializált modell felé tolódott el. A szerzők rendszerezési modellt kínálnak a centralizált és a decentralizált közszolgálati továbbképzésnek (1), valamint a stratégiai és a technológiai környezet elemzésén (2) keresztül, kvantitatív módon mutatják be a szervezési paradigma fokozatos változását és a változások minőségi korrelációját (3), minőségnek a hatékonyabb tanulást és a kompetenciafejlesztést tekintve. A tanulmány az elmúlt tíz év tanulási elégedettségméréseire épülő következtetésekből állítja fel azt a tézist, amely szerint a további decentralizáció biztosítani tudja a képzések minőségének javulását (4). A következtetések hatáselemzési szempontokat adhatnak a szabályozó szervek számára a közszolgálat-fejlesztés stratégiai tervezésében. | Digitalisation has significantly transformed the tools and methods of the Hungarian civil service continuing education system. The foundational model of the current system of continuing education was launched in 2012, when the continuing education of the entire public administration personnel became a part of a centralised organisational and development system. By the early 2020s, continuing education had shifted towards a more flexible, decentralised and specialised model. The authors propose a systematisation model for centralised and decentralised civil service continuing education (1), and through the analysis of the strategic and technological environment (2), they present the gradual change of the organisational paradigm and quantitatively examine the qualitative correlation of these changes (3), with quality understood as more effective learning and competence development. The study formulates its thesis based on the conclusions drawn from the learning satisfaction assessments conducted over the past ten years, arguing that further decentralisation can enhance the quality of training (4). The findings may provide impact assessment considerations for regulatory bodies in the strategic planning of public service development.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Additional Information: | A tanulmány a TKP2021-NKTA-51 számú projekt a Kulturális és Innovációs Minisztérium Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alapból nyújtott támogatásával, a TKP2021-NKTA pályázati program finanszírozásában valósult meg. |
| Uncontrolled Keywords: | közszolgálat; digitális oktatás; centralizáció; tanulási hatékonyság; tisztviselői továbbképzés;civil service, civil servant training, learning efficiency, digital education, centralization |
| Subjects: | J Political Science / politológia > JF Political institutions (General) / politikai intézmények, államigazgatás általában |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | MTMT SWORD |
| Date Deposited: | 25 Nov 2025 12:18 |
| Last Modified: | 25 Nov 2025 12:18 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/229788 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




