Iván-Szűr, Zsófia (2024) A hagyományos műértelmezés határai: Rembrandt és Chardin recepciója a 17. és 18. századi Franciaországban. ARTCADIA: A KAPOSVÁRI EGYETEM MŰVÉSZETI FŐISKOLAI KAR MŰVÉSZETI ÉS TUDOMÁNYOS KÖZLEMÉNYEI, úf. 3 (1). pp. 5-16. ISSN 2060-3266
|
Text
02_ivanyi_szur.pdf Download (812kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány Rembrandt van Rijn kései korszakára jellemző forradalmi festészeti technikájának 17. és 18. századi franciaországi recepcióját vizsgálja. A korabeli művészetelméleti szemelvények a holland mester festészetét gyakran állítják párhuzamba a felvilágosodás korában népszerű francia festő, Jean-Siméon Chardin művészetével. A tanulmány a sűrű festékhasználaton alapuló, a 18. század művészetelmélet-íróit megosztó technika fogadtatásának bemutatása után arra tesz kísérletet, hogy az alábbi kérdést járja körül: létezik-e a festmények megtekintése során ideális távolság? A felvetés nyomán látni fogjuk, hogy a két festő művei hogyan vezetnek a hagyományos műértelmezési gyakorlat megkérdőjelezéséhez
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | recepció; REMBRANDT; impasto; Chardin; francia művészetelmélet; |
| Subjects: | N Fine Arts / képzőművészet > ND Painting / festészet N Fine Arts / képzőművészet > NX Arts in general / művészetek általában > NX4 Art history and criticism / művészettörténet, műkritika |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | MTMT SWORD |
| Date Deposited: | 12 Dec 2025 14:16 |
| Last Modified: | 12 Dec 2025 14:16 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/230667 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




