Szabó, Zsófia (2024) Álarcosok. ARTCADIA: A KAPOSVÁRI EGYETEM MŰVÉSZETI FŐISKOLAI KAR MŰVÉSZETI ÉS TUDOMÁNYOS KÖZLEMÉNYEI, úf. 3 (2). pp. 37-46. ISSN 2060-3266
|
Text
03_szabo_jeles.pdf Download (3MB) | Preview |
Abstract
Jeles András 1991-ben a kaposvári Csiky Gergely Színház deszkáin Valahol Oroszországban címmel egy különleges látomást vitt színre. Az előadás Csehov Három nővér című drámáján alapult, de Jeles egy szokatlan gesztussal bontotta meg a hagyományos játékformát: a várva várt álarcosok, akiket az eredeti darabban Natasa kérésére végül nem engednek be a Prozorov-házba, a kaposvári előadásban megjelennek a színen. Belépésükkel egy teljesen új játékstílus veszi kezdetét, mozgásszínház, etno zene és gregorián dallamok fűződnek egybe, a dalok apokaliptikus víziót idéznek meg Oroszország nem túl távoli jövőjéről. Az álarcosok különleges, nagyra nőtt babafejeket hordoznak, alakjuk a rendező koncepciójában egészen sajátos jelentéstartalommal társul. Jelen tanulmány az előadás értelmezési körét és fogadtatását kísérli meg röviden összefoglalni, különös tekintettel a maszkok jelentőségére.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | gulag; Csehov, A. P.; csonkolt apokalipszisek; Három nővér; álarc; |
| Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > PN Literature (General) / irodalom általában > PN2000 Dramatic representation. The Theater / színházművészet |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | MTMT SWORD |
| Date Deposited: | 13 Dec 2025 07:48 |
| Last Modified: | 13 Dec 2025 07:48 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/230672 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




