Lengyel, Péter (2010) E-learning rendszer az agrárképzésben. AGRÁRINFORMATIKA / JOURNAL OF AGRICULTURAL INFORMATICS, 1 (1). pp. 53-58. ISSN 2061-862X
|
Text
4_69_1_PB_u.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution. Download (418kB) | Preview |
Abstract
A Debreceni Egyetem Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési Karán 2007 november óta használjuk a Moodle-t, mely egy nyílt forráskódú LMS (Learning Management System) rendszer, azaz tanulásirányítási rendszer. A tanulásirányítási rendszerek feladata, hogy azonosítsa a felhasználókat, és szerepkörük, jogosultságaik szerint a megfelelő kurzusokkal összerendelje őket. Az LMS szerverek a felhasználók tevékenységeit, a tanulás szempontjából fontos adatokat naplózzák, s ebből a későbbiekben statisztikák generálhatók. Ezek az adatok egyrészt a tanulók haladásával kapcsolatosan szolgáltatnak fontos információkat, másrészt a tananyag hatékonysága is kideríthető belőlük. A karunkon bevezetésre került rendszer egyre nagyobb szerepet kap az oktatásban. Célunk egy olyan oktatási rendszer kialakítása, amely ténylegesen szerves részét képezi az oktatási folyamatoknak. Ez a cikk bemutatja a rendszer felépítését, működését és az eddigi kari szintű tapasztalatokat. | We use Moodle at the University of Debrecen, Faculty of Applied Economics and Rural Development since November 2007. Moodle is an open source Learning Management System. Learning Management System (or LMS) is a software package, that enables the management and delivery of learning content and resources to students. Most LMS systems are web-based to facilitate "anytime, anywhere" access to learning content and administration. LMS tracks student progress in a course and indicates completions. At the least, learning management systems track individual student progress, record scores of quizzes and tests within an online learning program, and track course completions. Moodle has more and more function at our Department in education. Our aim is to develop such a learning system, which is an integral part of educational process. This paper shows the architecture and function of this system, and the experiences of our faculty.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Moodle, e-learning, LMS |
Subjects: | L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA76.76 Software Design and Development / Szoftvertervezés és -fejlesztés S Agriculture / mezőgazdaság > S1 Agriculture (General) / mezőgazdaság általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 04 May 2015 09:13 |
Last Modified: | 31 May 2024 10:56 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/23818 |
Actions (login required)
Edit Item |