Bakó, Mária (2011) A matematikai logika alapfogalmainak elsajátítása e-learning tananyag segítségével a szakértői rendszerek oktatásába = Learning support of the basic concepts of mathematical logic by using e-learning materials in the teaching of expert systems. AGRÁRINFORMATIKA / JOURNAL OF AGRICULTURAL INFORMATICS, 2 (1). pp. 96-102. ISSN 2061-862X
|
Text
48_212_1_PB_u.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution. Download (5MB) | Preview |
Abstract
A világ egyre gyorsabban halad az elektronikus eszközök használatának irányába. Természetes, hogy az oktatás sem maradhat le ezek megismertetésében és használatában. Az elmúlt évtized folyamán az oktatásban az e-learning egyre fontosabb szerephez jutott, hiszen segítségével megvalósíthatóvá vált a diákközpontú tanulás, amikor is a diák saját ütemében haladhat a tananyagban. A szakértői rendszerek tantárgy oktatása során rájöttem, hogy a képzés során diákjaink oktatásából kimarad a logika és középiskolából hozott tudásuk nem elegendő ahhoz, hogy erre építhessük a Prolog illetve Clips programnyelvek oktatását. Hiszen a szakértői rendszerek esetén − adott rendszer leírásához akár több ezer állítás paramétert is fel kell használni, ezért az alapvető matematikai logikai fogalmak ismerete nélkülözhetetlen. Arra gondoltam, hogy egy e-learning tananyag segítségével a kurzus elején hatékonyan és gyorsan tudjuk pótolni és elsajátíttatni a számukra nélkülözhetetlen logikai alapfogalmakat. Ebben a cikkben egy olyan e-learning környezetet mutatok be, mely lehetővé teszi Informatikus és szakigazgatási agrármérnök szakos hallgatóinknak a szakértői rendszerek című tantárgy megalapozásához szükséges logikai alapfogalmak elsajátítását illetve átismétlését. | Over the past decades, the importance of e-learning constantly increased. We believe that the most important property of the e-learning is: it is a user-centered system, which means that the student may proceed at its own place in the curriculum. It allows students to try things out, participate in courses, tests and simulations like never before, and get more out of learning than before. Teaching expert systems I realized that I can’t teach Prolog and Clips programming language because our students have no adequate knowledge of mathematical logic. In expert systems to describe it, even thousands statement-parameters should be used, therefore, the knowledge of basic concepts of mathematical logic is essential.In this article, an e-learning environment is presented, which enables agro-informatics students to learn or recall the basic concepts of mathematical logic necessary for the course Expert systems. According to the questionnaire the students like the e-learning materials, and would like to use it at other subjects, too. They don’t want to replace the standard lectures with e-learning materials; they would use them as additional material to lectures and practices.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | e-learning, matematikai logika, Moodle, SCORM | e-learning, mathematical logics, Moodle, SCORM |
Subjects: | Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA75 Electronic computers. Computer science / számítástechnika, számítógéptudomány S Agriculture / mezőgazdaság > S1 Agriculture (General) / mezőgazdaság általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 05 May 2015 07:27 |
Last Modified: | 03 Jun 2024 11:19 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/23869 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |