Neulinger, Agnes (2011) Családon belüli kommunikáció és a referenciacsoport hatása egyszülős és teljes családokban. In: Marketing Oktatók Klubja Konferencia, 2011. augusztus 29-30, Pécs.
![]() |
PDF (MOK Konferencia, 2011)
MOK2011_Neulinger.pdf Restricted to Registered users only Download (288kB) |
Abstract
A társas környezet egyénre gyakorolt hatását széleskörűen tárgyalja többek között a szociológia, a pszichológia vagy a szociálpszichológia. De a terület kulcsfontosságú a marketing és azon belül a fogyasztói viselkedés megismerésének szempontjából is, hiszen a referenciacsoport befolyása abban is megnyilvánul, hogy a fogyasztók milyen vásárlási, fogyasztási döntéseket hoznak. A téma szakirodalma a referenciacsoport hatásának két típusát különbözteti meg: a normatív és az információs befolyás kategóriáit. Deutsch és Gerard (1955) szerint az infomációs befolyás abban jelenik meg, hogy “az egyének a másoktól kapott információkat valósnak és hitelesnek észlelik”, a normatív befolyás pedig a társas környezet elvárását fejezi ki az egyén kívánt magatartására vonatkozóan. Jelen kutatás a referenciacsoport befolyásának normatív és információs jellegét vizsgálja a családforma tükrében, Magyarországon. A vizsgálat az egyszülős és teljes családokat hasonlítja össze a családon belüli kommunikáció és a referenciacsoport hatás megnyilvánulásának szempontjából.
Item Type: | Conference or Workshop Item (Paper) |
---|---|
Additional Information: | In: Fojtik J. (szerk): Felelős marketing – A Magyar Marketing Szövetség Marketing Oktatók Klubja 17. Országos konferenciájának előadásai, Pécs, 2011. augusztus 29-30 pp. 129-137 |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás H Social Sciences / társadalomtudományok > HQ The family. Marriage. Woman / család, házasság, nőpolitika |
Depositing User: | Dr. Agnes Neulinger |
Date Deposited: | 27 Jan 2012 08:31 |
Last Modified: | 02 Oct 2012 06:23 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/2737 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |