Szabó, Katalin and Hámori, Balázs (2004) A piaci algoritmusok és magatartásformák változásai az információgazdaságban. In: A szociális identitás, az információ és a piac. SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei . JATE Press, Szeged, pp. 43-78.
|
PDF
1057130.pdf Download (360kB) |
Abstract
A magunk mögött hagyott 90-es évek a gazdaság legkülönfélébb területein szolgáltak meglepetésekkel. Szokatlan jelenségek sora bukkant fel, amelyek ellentmondtak mindannak, amit a tapasztalat és a közgazdasági tankönyvek alapján normálisnak, természetesnek fogadunk el. Hosszú listába szedhetnénk azokat a piaci újításokat, amelyek lényegesen megváltoztatják - gyakran éppen az ellenkezőjükre fordítják - a tranzakciók paramétereit. A tömegtermékek helyébe lépő, megrendelésre gyártott termékek éppúgy feladják a leckét az elemzőknek, mint magának a piactérnek az átalakulása. Új kérdéseket vetnek fel a vétel és eladás lebonyolításának eddig sohasem tapasztalt módozatai, vagy az új, dinamikus árazási mechanizmusok, amelyeket az információs technológiákra alapoznak. Tanulmányunkban a piac alapvető építő-köveiben és algoritmusaiban bekövetkezett változásokat mutatjuk be, kiindulva a csere tárgyának dematerializálódásából, a tranzakciók lebonyolításának digitalizálásán keresztül egészen az árazásig. Mindezekkel szoros összefüggésben kitérünk a piaci szereplők attitűdjeiben és viselkedésében tapasztalható új mozzanatokra is, különös tekintettel a bizalomra.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány Z Bibliography. Library Science. Information Resources / könyvtártudomány > Z665 Library Science. Information Science / könyvtártudomány, információtudomány |
Depositing User: | Erika Bilicsi |
Date Deposited: | 12 Dec 2012 09:19 |
Last Modified: | 12 Dec 2012 09:19 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/3560 |
Actions (login required)
Edit Item |