Weiczner, Roland (2015) Tempora mutantur… et nos? A magyar anatómiaoktatás jövője a német trendek tükrében. Orvosi Hetilap, 156 (40). pp. 1603-1613. ISSN 0030-6002
|
Text
650.2015.30238.pdf Download (214kB) | Preview |
Abstract
Absztrakt A tradicionális négy féléves anatómia átalakulóban van: a változások külső kényszere mellett belső igény is felmerült a tantárgy hangsúlyainak átrendezésére. A hazai anatómiaoktatás erősségeinek, gyengeségeinek és veszélyeinek feltérképezése segítséget nyújt a lehetséges továbblépés irányainak megfogalmazásához, ebben a magyar orvosképzés számára a történelmi modellt szolgáltató német egyetemeken jelenleg zajló folyamatokat is érdemes figyelemmel kísérni. A németországi orvostanhallgatók közel 25%-a már az új, integrált „Modellstudiengang” szerint tanul, amelyben a klasszikus tantárgyak szervrendszeri témablokkokba integrálódtak. Az egységes német írásbelizáróvizsga-rendszer lehetőséget teremt egyfajta objektív mutató képzésére: az anatómiából elért hallgatói vizsgaeredmények alapján a 36 német orvosképző hely sorba állítására. A honlapnyilvános adatok, a félévek vagy a kontaktórák száma, a tematika szerveződése önmagában nem adnak magyarázatot az anatómiát különféleképpen oktató karok hallgatóinak vizsgarangsorára. A magyar anatómiaoktatás legnagyobb jelenlegi kihívásai egy egységes, kimenetorientált, gyakorlatias követelményrendszer kidolgozása, a tantárgy újradefiniálása, a hatékonyabb párbeszéd a klinikus kollégákkal, az utánpótlásgondok megoldása és a tantárgy vertikális integrációjának megteremtése. Orv. Hetil., 2015, 156(40), 1603–1613.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | R Medicine / orvostudomány > R1 Medicine (General) / orvostudomány általában |
Depositing User: | Ágnes Sallai |
Date Deposited: | 03 Aug 2016 07:35 |
Last Modified: | 31 Oct 2016 00:15 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/38494 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |