Boda, Márton A. (2015) Bejelöltelek a Facebookon – közösségen kívüli közösséginek lenni. Studia Mundi – Economica, 2 (1). pp. 1-10. ISSN 2415-9395
|
Text
Studia_Mundi_Vol_2_No_1_1_Boda Márton Attila.pdf Download (843kB) | Preview |
Abstract
2014 decemberében a legnagyobb online közösségi oldalon, a Facebook - on végeztem kutatást, hogy egy közösség miként reagál egy ismeretlen személy bejelöléseire. Eleinte teljesen ismeretlen volt fiktív karakterem a Facebook - on bejelöltek számára, később pedig a közös ismerősök segítettek az ismerősi létszám növelésében. A bizalmat nagymértékben megalapozza, hogy milyen „referenciákkal” nyit felénk egy ismeretlen, hány közös ismerősünk bízott már meg benne. Kutatásom alapján a v izsgált csoportban úgy szereztem 1078 ismerőst, hogy közben 94,34% - ukkal semmilyen kommunikációt nem folytattam, és csak 3,34% - uk kérdezett rá, hogy honnét ismerik karakteremet. 3,49% - uk fel is köszöntötte az idegent vélt születésnapján, miközben a bejelöl tek 79,12% - a elfogadta a bejelölést.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány > HB4 Dynamics of the economy / gazdasági folyamatok H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás > HM5 Social psychology / szociálpszichológia |
Depositing User: | Dr. Zsigmond Gábor SZALAY |
Date Deposited: | 17 Aug 2016 09:37 |
Last Modified: | 17 Aug 2016 09:37 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/38781 |
Actions (login required)
Edit Item |