Kelemen, József (2017) Több piacra épülő webáruház térbeli árversenye. KÖZGAZDASÁGI SZEMLE, 64 (6). pp. 612-629. ISSN 0023-4346
|
Text
03_Kelemen_JozsefA_u.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
A tanulmány a térbeli árverseny Lijesen [2013] által továbbfejlesztett modelljét és annak egy olyan változatát mutatja be, amely jobban alkalmazható térbeli jelenségekre. Lijesen modellje – amely a rezervációs árat határozza meg egy képzeletbeli városban, és amely egy külső piacon is jelen van – a Hotelling-féle keretrendszert egy webáruházzal egészíti ki. Modellünk a külső piac helyett n−1 darab Hotelling-típusú piacot feltételez, ahol a webáruház szintén értékesítheti a termékét. Eredményeink szerint az árak alacsonyabbak lesznek, és a hagyományos – azaz a térben fizikai üzlettel rendelkező – boltokoknak megvan a lehetőségük, hogy térben jobban elkülönüljenek egymástól. Modellünk arra is rávilágít, hogy a vizsgált piacokon a verseny ösztönzése és a szállítási költségek csökkentése a fogyasztókat előnyösebb helyzetbe hozhatja azzal, hogy a termékek beszerzése számukra olcsóbbá válhat.* Journal of Economic Literature (JEL) kód: D43, L11, L13.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 05 Jun 2017 16:20 |
Last Modified: | 04 Aug 2017 23:15 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/54638 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |