REAL

Több piacra épülő webáruház térbeli árversenye

Kelemen, József (2017) Több piacra épülő webáruház térbeli árversenye. KÖZGAZDASÁGI SZEMLE, 64 (6). pp. 612-629. ISSN 0023-4346

[img]
Preview
Text
03_Kelemen_JozsefA_u.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

A tanulmány a térbeli árverseny Lijesen [2013] által továbbfejlesztett modelljét és annak egy olyan változatát mutatja be, amely jobban alkalmazható térbeli jelenségekre. Lijesen modellje – amely a rezervációs árat határozza meg egy képzeletbeli városban, és amely egy külső piacon is jelen van – a Hotelling-féle keretrendszert egy webáruházzal egészíti ki. Modellünk a külső piac helyett n−1 darab Hotelling-típusú piacot feltételez, ahol a webáruház szintén értékesítheti a termékét. Eredményeink szerint az árak alacsonyabbak lesznek, és a hagyományos – azaz a térben fizikai üzlettel rendelkező – boltokoknak megvan a lehetőségük, hogy térben jobban elkülönüljenek egymástól. Modellünk arra is rávilágít, hogy a vizsgált piacokon a verseny ösztönzése és a szállítási költségek csökkentése a fogyasztókat előnyösebb helyzetbe hozhatja azzal, hogy a termékek beszerzése számukra olcsóbbá válhat.* Journal of Economic Literature (JEL) kód: D43, L11, L13.

Item Type: Article
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 05 Jun 2017 16:20
Last Modified: 04 Aug 2017 23:15
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/54638

Actions (login required)

Edit Item Edit Item