Katona, Zoltán and Zentai, László (2003) Számítógépes játékok térképei. GEODÉZIA ÉS KARTOGRÁFIA, 55 (8). pp. 21-26. ISSN 0016-7118
|
Text
1146163.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
A számítógépes játékok ma a szoftverpiac jelentős szereplői, sőt egyes számítógépes perifériák esetében a hardverpiacra is jelentős hatást gyakorolnak (grafikus kártya, hangkártya). A játékszoftverek jelentőségét mutatja az is, hogy a nyugati országokban és Japánban rendkívüli népszerűségre tettek szert az ún. játékkonzolok (pl. Nintendo, PlayStation, GameBoy, Microsoft X-Box), melyek tulajdonképpen olyan átalakított személyi számítógépek, amelyek csak az adott rendszerre optimalizált játékok futtatására képesek. Ma már az ismertebb számítógépes játékok többféle platformon is hozzáférhetők (PC, Mac, játékkonzol). Az elmúlt két évtized alatt sokféle témájú számítógépes játék készült, melyekben a legkülönfélébb térképekkel, térképszerű ábrázolásokkal lehetett találkozni. Ezek kartográfiai célú vizsgálata egyelőre még nem történt meg. A számítógépes játékokban gyakran szerepelnek térképek vagy térképszerű ábrázolások. Azonban ezek jellege, alkalmazása, kidolgozottsága erősen változó, és nagyban kötődik a játék kategóriájához.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás > GA Mathematical geography. Cartography / földméréstan, geodézia, térképészet Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA75 Electronic computers. Computer science / számítástechnika, számítógéptudomány |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 06 Jun 2013 13:41 |
Last Modified: | 06 Jun 2013 13:41 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/5500 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |