Márkus, Attila and Tomasovszki, László and Barczi, Judit (2001) Diszkalkulia (Dyscalculia - DC) és a figyelemzavar-hiperaktivitás szindróma (Attention Deficit with Hyperactivity - ADHD). Magyar Pszichológiai Szemle, 55 (4). pp. 567-582. ISSN 0025-0279
|
Text
mpszle.55.2000.4.14.pdf Download (225kB) | Preview |
Abstract
A Figyelemzavar-hiperaktivitás szindróma (Attention Deficit with Hyperactivity Disorder - ADHD) gyakran társul tanulási zavarral, elsősorban diszkalkuliával (Dyscalculia - DC). Mindkét zavarnak különböző formái és súlyossági fokozatai vannak. Az elmúlt három év alatt úgynevezett „Hiperaktív” rendelésünkön 160 gyermeket vizsgáltunk meg s kezeltünk, illetve kezelünk. Közülük választottuk ki a 9-12 éves korosztályú gyerekeket (26 fő: 22 fiú, 4 leány), akiknél részletes vizsgálatokat végeztünk a számolási képességük felmérése céljából. Pszicholó- giai, neuropszichológiai tesztvizsgálatokon túl az általunk összeállított aritmetikai teszttel mértük fel számolási képességeiket. Mindegyik gyermeknél észleltünk különböző mértékű hiányosságokat. Kilenc gyermeknél a számolási zavar súlyossága elérte a DC fokát. A részletes vizsgálat azt a célt tűzte ki maga elé, hogy azonosítsa azokat a jellemzőket, illetve mutatókat, amelyek a DC-vel összefüggésben állnak vagy állhatnak akkor, ha az ADHD-val társul.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan |
Depositing User: | László Sallai-Tóth |
Date Deposited: | 01 Sep 2017 10:48 |
Last Modified: | 31 Jan 2021 00:16 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/61227 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |