REAL

A neuropszichológia szerepe a gyógypedagógiai pszicho-diagnosztika megújulásában

Gereben, Ferencné (2001) A neuropszichológia szerepe a gyógypedagógiai pszicho-diagnosztika megújulásában. Magyar Pszichológiai Szemle, 55 (4). pp. 583-590. ISSN 0025-0279

[img]
Preview
Text
mpszle.55.2000.4.15.pdf

Download (132kB) | Preview

Abstract

A tanulmány áttekinti, hogy a neuropszichológiai diagnosztikai módszerek milyen szerepet játszanak a gyógypedagógiai munkában. A szerző részletesen tárgyalja a gyógypedagógiai diagnosztika különféle szempontjait, a topográfiai és a tartalmi funkcióanalízis elméleti hátterét. Bemutatásra kerülnek azok a nemzetközileg elismert neuropszichológiai vizsgáló módszerek, amelyeknek magyarországi adaptálását és a különféle gyermekcsoportokon történő kipróbálását megkezdték a Gyógypedagógiai Pszichológiai Intézet munkatársai.

Item Type: Article
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan
Depositing User: László Sallai-Tóth
Date Deposited: 01 Sep 2017 10:48
Last Modified: 31 Jan 2021 00:17
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/61228

Actions (login required)

Edit Item Edit Item