Tárnok, Zsanett and Gulyás, Balázs (2002) A diszlexia jelensége és lehetséges magyarázatai. Magyar Pszichológiai Szemle, 57 (3). pp. 485-497. ISSN 0025-0279
|
Text
mpszle.57.2002.3.4.pdf Download (175kB) | Preview |
Abstract
Az olvasás folyamatának megértése és ezzel kapcsolatban a diszlexia, az olvasási nehézségek feltérképezése az utóbbi időben gyors ütemben elindult, a kérdés azonban továbbra is nyitott, és számos probléma megválaszolatlanul maradt. Az alábbi összefoglaló tanulmányban néhány aspektust szeretnénk ezzel kapcsolatban áttekinteni, többek között az olvasás mechanizmusának egyfajta konnekcionista, holisztikus modelljét bemutatni, amely modell magyarázatul szolgálhat a diszlexia által különbözően érintett agyterületek és funkciók zavaraira. További eredményeket mutatunk be a diszlexia öröklődésével kapcsolatban, valamint a modern képalkotó eljárások segítségével áttekintjük azokat az agyi strukturális elváltozásokat, valamint funkcionális zavarokat, amelyek fellelhetőek diszlexia során. Fontos és izgalmas kérdés a nemek különbségének a kérdése, amely bizonyos nemek szerinti fejlődési minta különbözőségére hívhatja fel figyelmünket.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan |
Depositing User: | xEndre xSarvay |
Date Deposited: | 06 Feb 2018 11:04 |
Last Modified: | 30 Nov 2022 00:15 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/74009 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |