REAL

Magyarországról indított közösségi finanszírozású kampányok. A Kickstarter-platform esete

Kuti, Mónika and Galambosné Tiszberger, Mónika and Czigler, Enikő (2018) Magyarországról indított közösségi finanszírozású kampányok. A Kickstarter-platform esete. KÖZGAZDASÁGI SZEMLE, 65 (2). pp. 206-225. ISSN 0023-4346

[img]
Preview
Text
05_Kuti3_u.pdf

Download (625kB) | Preview

Abstract

A közösségi finanszírozás a digitális átalakulás időszakában új típusú forrásbevonási lehetőségeket nyit meg a hazai kezdő vállalkozások és innovatív ötletgazdák számára. A tanulmány az elmúlt hét évben Magyarországról a Kickstarter elnevezésű nemzetközi platformon indított közösségi finanszírozású kampányok trendjeit, főbb jellemzőit és sikertényezőit vizsgálja. 2009 novembere és 2017 januárja közötti időszakra vonatkozóan 116 kampányt elemez, amelyek közül 37 zárult sikerrel, összesen 93 millió forintot összegyűjtve. Ez a siker összefüggésbe hozható a projektgazda közösségi tőkéjével, a hozzászólásokkal és a frissítésekkel mért kampányaktivitással, a kampányidő rövidségével, valamint a kampány társadalmi célú jellegével. A munkanapokon elindított kampányok nagyobb sikerarányt és nagyobb aktivitást értek el. A vállalati életciklus előrehaladottabb formájában lévő projektek rövidebb idő alatt nagyobb összeget tudtak gyűjteni. A platformon a minta alapján a régiónak megfelelő deviza – azaz az euró – volt inkább jellemző 2014 óta.* Journal of Economic Literature (JEL) kód: F36, G19, 016.

Item Type: Article
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 06 Feb 2018 12:43
Last Modified: 06 Apr 2018 23:15
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/74015

Actions (login required)

Edit Item Edit Item