F. Földi, Rita (2004) Neuropszichológiai vizsgálatok jelentősége a tanulási és viselkedészavarok diagnosztikájában. Magyar Pszichológiai Szemle, 59 (1). pp. 19-40. ISSN 0025-0279
|
Text
mpszle.59.2004.1.3.pdf Download (291kB) | Preview |
Abstract
Az iskolai tanulási és viselkedészavarok diagnosztikájában az intelligenciaszint meghatározása mellett kiemelt jelentőséggel bír annak megállapítása, hogy mely funkció és az információfeldolgozás mely szintjén mutat elmaradást. A pontos diagnózis felállításához a neuropszichológiai vizsgálóeljárások segítenek. Hiperaktivitással kapcsolatos kutatásunkat példaként mutatjuk be, mely arra hívja fel a figyelmet, hogy a viselkedészavar egyik oka lehet a vizuális-téri információfeldolgozási kapacitás elmaradása. Mivel a vizuális információfeldolgozás problémái inkább rejtve maradnak a környezet számára, mint a verbális képességek elmaradása, az intellektuális serkentés hatásai kevéssé érvényesülhetnek, mint egyértelmű rizikófaktorok esetében.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan |
Depositing User: | xEndre xSarvay |
Date Deposited: | 14 Feb 2018 17:30 |
Last Modified: | 30 Apr 2024 23:15 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/74550 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |