REAL

Neuropszichológiai vizsgálatok jelentősége a tanulási és viselkedés­zavarok diagnosztikájában

F. Földi, Rita (2004) Neuropszichológiai vizsgálatok jelentősége a tanulási és viselkedés­zavarok diagnosztikájában. Magyar Pszichológiai Szemle, 59 (1). pp. 19-40. ISSN 0025-0279

[img]
Preview
Text
mpszle.59.2004.1.3.pdf

Download (291kB) | Preview

Abstract

Az iskolai tanulási és viselkedészavarok diagnosztikájában az intelligenciaszint meghatározása mellett kiemelt jelentőséggel bír annak megállapítása, hogy mely funkció és az információfeldolgozás mely szintjén mutat elmaradást. A pontos diagnózis felállításához a neuropszichológiai vizsgálóeljárások segítenek. Hiperaktivitással kapcsolatos kutatásunkat példaként mutatjuk be, mely arra hívja fel a fi­gyelmet, hogy a viselkedészavar egyik oka lehet a vizuális-téri információfeldolgozási kapacitás elmaradása. Mivel a vizuális információfeldolgozás problémái inkább rejtve maradnak a környezet számára, mint a verbális képességek elmaradása, az intellektuális serkentés hatásai kevéssé érvényesülhetnek, mint egyértelmű rizikófaktorok esetében.

Item Type: Article
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan
Depositing User: xEndre xSarvay
Date Deposited: 14 Feb 2018 17:30
Last Modified: 30 Apr 2024 23:15
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/74550

Actions (login required)

Edit Item Edit Item