Nagyné Réz, Ilona (2004) Hallássérült fejlődési diszfáziás gyermekek kognitív képességei. Magyar Pszichológiai Szemle, 59 (1). pp. 125-151. ISSN 0025-0279
|
Text
mpszle.59.2004.1.8.pdf Download (259kB) | Preview |
Abstract
A hallássérüléshez kapcsolódó fejlődési diszfázia mint a neurogén tanulási zavar egy specifikus formája vált ismertté a hazai gyógypedagógiai pszichológiában. Súlyos fokú beszéd- és nyelvi fejlődési akadályozottság lesz a következménye a hallássérült gyermekek jelentős hányadánál. Előfordulása 6-35%-ra becsült. Megjelenési típusai: a diszpraxiás dominanciájú, az integrációs és a kevert típusú fejlődési diszfázia. Feltárására A. M. J. Van Uden diagnosztikus módszerét adaptálta a Gyógypedagógiai Pszichológiai Intézet munkacsoportja. A hallássérült gyermekek diszfáziás nyelvi fejlődésének korai felismerése és hatékony fejlesztése alapfeltétele a hallássérült gyermekek tanulási sikerességének, harmonikus fejlődésének. Az esettanulmány a komplex szűrőeljárást ismerteti egy kevert típusú diszfáziás gyermek esetének feldolgozásán keresztül.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan |
Depositing User: | xEndre xSarvay |
Date Deposited: | 14 Feb 2018 17:35 |
Last Modified: | 30 Apr 2024 23:15 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/74555 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |