Kovács, Zoltán and Perjés, István and Sass, Judit (2005) Iskolák szervezeti kultúrája. Magyar Pszichológiai Szemle, 60 (1-2). pp. 51-64. ISSN 0025-0279
![]() |
Text
mpszle.60.2005.1-2.4.pdf Restricted to Repository staff only until 30 April 2025. Download (212kB) |
Abstract
A tanulmány az iskolai szervezeti kultúra vizsgálatát lehetővé tevő vizsgálati eszköz kidolgozásáról számol be. A munka ahhoz az átfogó iskolakutatáshoz kapcsolódik, amely az iskola mint speciális szervezet hatékonyságát vizsgálja, a szervezeti kultúra és ezen belül a szervezet változáshoz való viszonyának elemzése alapján. A tanulmányban először az iskolai szervezeti kultúra vizsgálatára kidolgozott kérdőívvel végzett elővizsgálat tapasztalatait mutatjuk be, majd az így kapott eredményeket a Quinn-féle „versengő értékek” modell kérdőíves vizsgálatának eredményeivel vetjük össze. Végül pedig arra teszünk kísérletet, hogy az iskolai szervezeti kultúra kérdőív által feltárt kultúra „értéktérképét” párhuzamba állítsuk az iskola kétpólusú alapmodelljével.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan |
Depositing User: | Endre Sarvay |
Date Deposited: | 19 Feb 2018 12:40 |
Last Modified: | 19 Feb 2018 12:40 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/74738 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |