Kovács, Zoltán and Perjés, István and Sass, Judit (2005) Iskolák szervezeti kultúrája. Magyar Pszichológiai Szemle, 60 (1-2). pp. 51-64. ISSN 0025-0279
|
Text
mpszle.60.2005.1-2.4.pdf Download (212kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány az iskolai szervezeti kultúra vizsgálatát lehetővé tevő vizsgálati eszköz kidolgozásáról számol be. A munka ahhoz az átfogó iskolakutatáshoz kapcsolódik, amely az iskola mint speciális szervezet hatékonyságát vizsgálja, a szervezeti kultúra és ezen belül a szervezet változáshoz való viszonyának elemzése alapján. A tanulmányban először az iskolai szervezeti kultúra vizsgálatára kidolgozott kérdőívvel végzett elővizsgálat tapasztalatait mutatjuk be, majd az így kapott eredményeket a Quinn-féle „versengő értékek” modell kérdőíves vizsgálatának eredményeivel vetjük össze. Végül pedig arra teszünk kísérletet, hogy az iskolai szervezeti kultúra kérdőív által feltárt kultúra „értéktérképét” párhuzamba állítsuk az iskola kétpólusú alapmodelljével.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan |
| Depositing User: | xEndre xSarvay |
| Date Deposited: | 19 Feb 2018 12:40 |
| Last Modified: | 30 Apr 2025 23:15 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/74738 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




