REAL

Interaktív globális illumináció = Interactive global illumination

Szirmay Kalos, László and Benedek, Balázs and Csébfalvi, Balázs and Horváth, Tamás and Szécsi, László (2007) Interaktív globális illumináció = Interactive global illumination. Project Report. OTKA.

[img]
Preview
PDF
42735_ZJ1.pdf

Download (1MB)

Abstract

1. Sugárkövetés alapú módszerek 1.1. Fontosság szerinti mintavételezés A többszörös fontosság szerinti mintavételezés különböző stochasztikus iterációs eljárások előnyeinek az egyesítésére. Súlyozott fontosságszerinti mintavétel és a Metropolis módszer. 1.2. A fényutak újrahasznosítása Fényút minták megtartása. Ezen a területen a láthatóság számítást sikerült egy közelítő módszerrel felgyorsítani. Az interaktív rendszerekben illetve az animációban az időbeli koherenciát is sikerült kiaknázni. 1.3. A "Go with the winners" elvű módszer alkalmazásának kidolgozása 1.4. A fontosság szerinti mintavételezést a korrelált mintavételezéssel sikerült kombinálni. 2. Grafikus hardver alapú megoldások Ezen a területen a következő algoritmusokat dolgoztuk ki: 2.1. Randomizált radiozitás a GPU-n 2.2. Fényanimáció, amikor a színtér statikus, de a fényforrások és a kamera szabadon mozoghatnak 2.3. Égbolt fényforrások hatásának valós idejű számítása 2.4. Fák, erdők interaktív megjelenítése. 2.5. Egyszeres és többszörös tükröző és törő felületek 2.6. Kausztikus jelenségek 2.7. Diffúz és csillanó interreflexiók 2.8. A Fresnel képleteknek egy olyan egyszerűsítése, amely komplex törésmutatójú anyagok esetén is jó 2.9 Fényelnyelő anyagok plakát vágási hibáktól mentes megjelenítése 2.10 Fényelnyelő anyagokban a többszörös szóródás | 1. CPU ray-tracing 1.1. Importance sampling Multiple importance sampling was used to combine different stochastic iteration algorithms. Weighted importance sampling was also exploited. We proposed Metropolis sampling for iteration, which was adapted to curve design as well. 1.2. Light path reuse Sampling method reusing partial light path samples, fast visibility algorithms and the exploitation of time coherence. 1.3. Adaptation of the 'Go with the winners' sampling method. 1.4. Combination of importance sampling with correlated sampling 2. Graphics hardware based methods: 2.1. Stochastic radiosity 2.2. Light animation in real-time 2.3. Image based lighting 2.4. Visualization of trees 2.5. Single and multiple reflections and refractions 2.6. Caustics 2.7. Diffúz és csillanó interreflexiók 2.8. Fresnel approximations for metals 2.9 Participating media withouth billboard clipping artifacts 2.10 Multiple scattering in participating media

Item Type: Monograph (Project Report)
Uncontrolled Keywords: Automatizálás és Számítástechnika
Subjects: Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA75 Electronic computers. Computer science / számítástechnika, számítógéptudomány
Depositing User: Mr. Andras Holl
Date Deposited: 08 May 2009 11:00
Last Modified: 30 Nov 2010 21:29
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/771

Actions (login required)

Edit Item Edit Item