Bányai, Fanni and Zsila, Ágnes and Demetrovics, Zsolt and Király, Orsolya (2018) A problémás videojáték-használat újabb elméleti és gyakorlati megközelítései. INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 18 (1). pp. 93-106. ISSN 1587-8694
|
Text
it_2018_1_6_banyai_zsila_et_al.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (506kB) | Preview |
Abstract
Napjainkban a videojátékokkal való időtöltés az egyik legnépszerűbb szabadidős tevékenység a fiatalok körében. Ennek elterjedésével párhuzamosan nőtt a tudományos érdeklődés a játékok káros hatásai, illetve azok problémás használata iránt, mely jelenség a köznyelvben csak “játékfüggőségként” ismert. A kutatások rámutattak arra, hogy a játékosok kis része jelentős pszichológiai ártalmaktól szenved számos életterületen (például családi, társas, munkahelyi/tanulmányi). Tanulmányunk célja áttekintést nyújtani a problémás játékhasználat újabb elméleti megközelítéseiről, diagnosztikai kritériumairól és méréséről. A definíciót és a kritériumokat övező tudományos viták mellett bemutatjuk a kezelési eljárásokat és programokat, valamint felvázoljuk a jövőbeli kutatási irányzatok lehetőségeit is.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA75 Electronic computers. Computer science / számítástechnika, számítógéptudomány |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 16 Apr 2018 14:19 |
Last Modified: | 16 Sep 2022 07:59 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/79231 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |