Gyarmathy, Éva (2011) A digitális kor és a sajátos nevelési igényű tehetség. Fordulópont. pp. 79-88. ISSN 1585-2474
|
Text
GyarmathyFordulópont.pdf Download (544kB) | Preview |
Abstract
A digitális kor újrarendezi a képességeket, és megváltoztatja az értékek egy részét. Az oktatási rendszer a változásokat alig követi, így egyre több gyerek kap diagnózist, ahelyett, hogy képességeinek megfelelő tanítást kapna. Közülük sokan kiemelkedő képességekkel rendelkeznek. Ugyanazok a jellemzők, amelyek a diagnózisokra okot adnak, számos kiemelkedő alkotó életrajzi adataiban megtalálhatók. A kiemelkedő tehetségek teljesítménye nem feltétlenül egyenletes, mert a szokásostól eltérő észlelés és reakció jellemzi őket, amely gyakran teljesítménybeli és beilleszkedési zavarokhoz vezet. A digitális kor kultúrája által változó képességek sok tekintetben a kiemelkedő tehetségek sajátosságai felé alakulnak. Két lehetőség van: egyre több tehetség vagy egyre több diagnózis születhet.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan > BF02 Developmental psychology / fejlődéslélektan |
Depositing User: | Dr Eva Gyarmathy |
Date Deposited: | 16 Jan 2014 09:36 |
Last Modified: | 31 Mar 2023 11:35 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/8816 |
Actions (login required)
Edit Item |